Δευτέρα 24 Μαρτίου 2014

Ανάσα για ιδιοκτήτες Ι.Χ. - Ερχονται φοροελαφρύνσεις

Το δρόμο για τη Βουλή θα πάρει τις προσεχείς ημέρες το φορολογικό νομοσχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει φοροελαφρύνσεις για εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, ως ένα μέσο τόνωσης της αγοράς αυτοκινήτου που έχει δεχτεί ισχυρό πλήγμα από την παρατεταμένη κρίση.
Μεταξύ άλλων, στο φορολογικό ν/σ θα υπάρχει ρύθμιση και για τα αναπηρικά αυτοκίνητα των οποίων οι δικαιούχοι εξαιτίας των δυσλειτουργιών των υγειονομικών επιτροπών, αλλά και των ιατρών δεν μπορούσαν να λάβουν βεβαιώσεις από τα ΚΕΠΑ ώστε να απαλλαγούν από το Τέλος Ταξινόμησης αλλά και τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Στον σχεδιασμό της κυβέρνησης περιλαμβάνεται:

-μείωση των Τεκμηρίων Διαβίωσης κατά 30%

-μείωση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κατά 30%

-αλλαγή του τρόπου φορολόγησης στη χρήση των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

-ενεργοποίηση και πάλι των πινακίδων «ΔΟΚ» για τους επαγγελματίες του κλάδου

-«απενεργοποίηση» των πινακίδων «Μ» από τις εφορίες

-προκαταβολή των Τελών Κυκλοφορίας με σημαντικές εκπτώσεις αλλά και

-αλλαγές στην καταβολή των Τελών για Ι.Χ .που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία (κατατεθειμένες πινακίδες)

-κατάργηση της καταβολής των Τελών στα Ι.Χ. που έχουν κατατεθειμένες πινακίδες και οδεύουν προς εξαγωγή

-αλλαγές στη χρήση των εταιρικών αυτοκινήτων με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας

-υψηλά πρόστιμα στους κατόχους επαγγελματικών αυτοκινήτων που τα χρησιμοποιούν ως Ι.Χ. και τα οχήματα που έχουν στην κατοχή τους οι εμπορίες αυτοκινήτων αλλά

-οι εταιρείες χρονομίσθωσης και ενοικίασης θα εξαιρούνται από τον νόμο περί υποχρεωτικής ασφάλισής τους.

Προς κατάργηση ο Φόρος Πολυτελείας

Σύμφωνα με την Ημερησία, ο Φόρος Πολυτελείας επιβάλλεται σε καινούργια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω. Το ισχύον μέτρο δεν απέφερε τα αναμενόμενα έσοδα στο Δημόσιο, ενώ παράλληλα στρέβλωσε και τις πραγματικές εργοστασιακές αξίες που δήλωναν κάποιες εισαγωγικές εταιρείες στην Υπηρεσία Αξιών, με αποτέλεσμα το κράτος να χάνει εκατομμύρια ευρώ από έσοδα. Με την κατάργηση του Φόρου Πολυτελείας και την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης, η αγορά θα λειτουργήσει με ένα σωστό ανταγωνιστικό πλαίσιο και βέβαια θα φθηνύνουν τα ακριβά μοντέλα...

Τέλη Κυκλοφορίας

Τα κρατικά έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι γνωστό πως ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, τα οποία το υπουργείο Οικονομικών δεν θέλει να μειωθούν περαιτέρω. Ωστόσο οι μαζικές καταθέσεις πινακίδων κυκλοφορίας συνεχώς μειώνουν τα έσοδα, με αποτέλεσμα το οικονομικό επιτελείο να εξετάζει το σενάριο σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας, οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους, αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών. Δηλαδή, αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο, θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων Τελών του οχήματός του.Παράλληλα το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα, ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα Τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των Τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.

Εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στο φορολογικό νομοσχέδιο για τα εταιρικά αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες μετά από απαίτηση της Ε.Ε. Ειδικότερα επιτρέπεται η χρήση εταιρικού ΙΧ με ξένες πινακίδες για πρόσωπα με συνήθη κατοικία στην Ελλάδα που εργάζονται σε άλλο κράτος-μέλος της Ε.Ε. και το χρησιμοποιούν στη χώρα μας, εφόσον υπάρχει σύμβαση εργασίας ή συμφωνία μισθωτού ή μη μισθωτού εργαζομένου με την εταιρεία, η μη επαγγελματική χρήση του εταιρικού ΙΧ να έχει δευτερεύοντα χαρακτήρα σε σχέση με την επαγγελματική χρήση του και να προβλέπεται στη σύμβαση εργασίας και το όχημα να καλύπτεται ασφαλιστικά στην Ελλάδα. Παράλληλα ορίζεται ότι η διάρκεια παραμονής του επιβατικού οχήματος στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής δεν περιορίζεται χρονικά, εφόσον πληρούνται οι ανωτέρω προϋποθέσεις.

Διορθώνεται μια μεγάλη αδικία

Εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων (κυρίως δίλιτρων) τα είχαν θέσει σε φορολογική ακινησία εξαιτίας της άδικης επιβολής υψηλών τεκμηρίων αλλά και Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης. Ο λόγος εστιάζεται στο γεγονός πως η εφορία δεν λάμβανε καθόλου υπόψη την πρώτη Αδεια Κυκλοφορίας σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος των συγκεκριμένων οχημάτων αλλά μόνο την ελληνική πρώτη Αδεια Κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα τα οχήματα να αντιμετωπίζονται ως πολύ νεότερα από ό,τι πραγματικά είναι. Δηλαδή, αν ένα Ι.Χ. είχε κυκλοφορήσει για πρώτη φορά στην Ε.Ε. το 2003 και είχε εισαχθεί στην Ελλάδα το 2010, η εφορία το φορολογούσε ως μοντέλο του 2010 και ο κάτοχός του δεν είχε ούτε μειώσεις στο τεκμήριο, ενώ αν ήταν και δίλιτρο επιβάλλονταν και Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης. Στο φορολογικό νομοσχέδιο καταργείται αυτή η αδικία και πλέον τα εισαγόμενα θα φορολογούνται με βάση την πραγματική τους ηλικία με εφαρμογή για τις φορολογικές χρήσεις 2013!

Μείωση 30%

Οι 1,1 εκατ. πινακίδες κυκλοφορίας που έχουν κατατεθεί, οι απώλειες στα έσοδα από τα Τέλη Κυκλοφορίας, ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης, η πτώση του τζίρου των επιχειρήσεων του κλάδου αλλά και οι αντιδράσεις των καταναλωτών οδήγησαν το οικονομικό επιτελείο στην πλήρη αναδιάρθρωση του φορολογικού πλαισίου για τα αυτοκίνητα.

Αρχικά έχουμε τη μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30% που συμπαρασύρει και τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης που επιβάλλεται στα ΙΧ με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. Με τα συγκεκριμένα μέτρα θα πάρουν μικρή «ανάσα» οι ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων και ειδικά εκείνοι που έχουν στην κατοχή τους κάποιο μοντέλο με δίλιτρο ή μεγαλύτερου κυβισμού κινητήρα.

Ασφάλιση Ι.Χ.

Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες της Ημερησίας, το θέμα της υποχρεωτικής ασφάλισης των αυτοκινήτων που έχουν στην κατοχή τους εμπορίες αυτοκινήτων αλλά και εταιρίες χρονομίσθωσης ή ενοικίασης φαίνεται πως έχει λυθεί, καθώς στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα διευκρινίζεται ξεκάθαρα πως θα εξαιρούνται από το καθεστώς υποχρεωτικής ασφάλισης τα αυτοκίνητα που βρίσκονται σε εμπορίες αυτοκινήτων, χρονομοσθωτικές ή εταιρείες ενοικίασης, καθώς βρίσκονται παρκαρισμένα είτε σε καταστήματα εμπορίας ή σε εταιρικά πάρκινγκ.
Με αυτή τη ρύθμιση αναμένεται να σταματήσει και η αθρόα κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας προς τα τέλη του κάθε έτους ενισχύοντας τα δημόσια έσοδα που προέρχονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας.


sofokleousin

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου