Δευτέρα 1 Ιουνίου 2015

Πανελλήνιες 2015: Πέφτουν οι βάσεις σε όλα τα πεδία

Γενική πτώση των βάσεων, σε διαφορετικό επίπεδο ανά επιστημονικό πεδίο, και ένα «ανακάτεμα» των επιστημονικών κατευθύνσεων που οδηγεί σε παράδοξα και δεν λύνει,
αλλά αντιθέτως αυξάνει, τις παθογένειες των προηγούμενων ετών δείχνει η εφετινή εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας που ολοκληρώνεται σε ένα δεκαήμερο.

Με βάση τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας και την αντιστοίχιση τμημάτων και σχολών με τα νέα επιστημονικά πεδία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας συμβαίνουν, όπως αναφέρει «Το Βήμα», τα εξής παράδοξα:

-Ένας υποψήφιος μπορεί να περάσει σε Τμήμα Βιολογίας με μαθήματα αυξημένης βαρύτητας τα Μαθηματικά και τη Φυσική, χωρίς να εξεταστεί καν στο μάθημα της Βιολογίας, όπως θα περίμενε κανείς. Και αυτό διότι τα τμήματα Βιολογίας είναι κοινά στο δεύτερο και τρίτο επιστημονικό πεδίο.

-Για να περάσει ένας υποψήφιος σε Τμήμα Χημείας, πρέπει να ξέρει ότι τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και η Φυσική.

-Για τα Τμήματα Πληροφορικής, τα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, και όχι η Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.

-Για τις Οικονομικές Σχολές μάθημα αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά και όχι οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας όπως συνέβαινε στο παρελθόν.


Σε ότι αφορά την κίνηση των βάσεων, αυτές, σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας, αναμένεται να διαμορφωθούν ως εξής ανά κατεύθυνση:

-Θεωρητική: Με δεδομένη τη δυσκολία των διαγωνισμών στα Αρχαία Ελληνικά εφέτος, που είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας, αναμένεται υποχώρηση των βάσεων σε όλες τις κλίμακες της βαθμολογίας, η οποία θα είναι περισσότερο εμφανής στις Νομικές Σχολές, τα Τμήματα Ψυχολογίας και τα τμήματα των μεγάλων αστικών κέντρων. 

Η πτώση αυτή ενισχύεται και από το γεγονός ότι τα θέματα ήταν απαιτητικά εφέτος και στα Λατινικά αλλά και τη Βιολογία Γενικής Παιδείας, ένα μάθημα που επιλέγεται από το μεγαλύτερο ποσοστό των υποψηφίων της Θεωρητικής Κατεύθυνσης. 

Πάντως το εύρος της πτώσης θα καθοριστεί και από τις επιδόσεις των υποψηφίων από το δεύτερο μάθημα αυξημένης βαρύτητας στην κατεύθυνση αυτή, που είναι η Ιστορία Κατεύθυνσης.

-Θετική και Τεχνολογική: Οι επιδόσεις των μαθητών στα μαθήματα αυξημένης βαρύτητας, δηλαδή στη Βιολογία Κατεύθυνσης και στη Χημεία, κρίνονται ελαφρώς καλύτερες από τις αντίστοιχες περυσινές επιδόσεις των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις. 

Πάντως η όποια πτωτική τάση στις περιζήτητες Ιατρικές Σχολές θα προέλθει έτσι από τα δύσκολα θέματα που επέλεξε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων στα Μαθηματικά Κατεύθυνσης, τα οποία και η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία χαρακτήρισε τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών. 

Η πτώση των βάσεων θα είναι σημαντική στο δεύτερο και στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο, δηλαδή τις Φυσικομαθηματικές Σχολές και τις Πολυτεχνικές Σχολές, για τις οποίες το πρώτο μάθημα της αυξημένης βαρύτητας είναι τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης. 

Η ακριβής προσμέτρηση της πτωτικής τάσης στο δεύτερο και στο τέταρτο επιστημονικό πεδίο θα γίνει ωστόσο μετά την εκτίμηση των επιδόσεων των υποψηφίων και στο μάθημα της Φυσικής της Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης, η οποία είναι μάθημα αυξημένης βαρύτητας. 

Σε ό,τι αφορά τις περίφημες Οικονομικές Σχολές του πέμπτου επιστημονικού πεδίου, το ρεπορτάζ της εφημερίδας αναφέρει ότι η δυσκολία των θεμάτων στα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας σε συνδυασμό με τις χαμηλές αποδόσεις των υποψηφίων όλων των κατευθύνσεων, που έχουν όμως ως επιλογή τις συγκεκριμένες σχολές, δημιουργεί επιπρόσθετα συνθήκες πτώσης των βάσεων. 

Σε κάθε περίπτωση, δεν μπορούν να συναχθούν ασφαλή συμπεράσματα πριν από την εξέταση του καθοριστικού μαθήματος των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, που είναι το τελευταίο μάθημα των πανελλαδικών εξετάσεων του 2015 και αφορά ένα ποσοστό της τάξης του 25 των υποψηφίων που κατευθύνονται προς τις Οικονομικές Σχολές του 5ου πεδίου.



real

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου