Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2016

ΚΕΣΥΠ Κοζάνης: "Χρυσές" συμβουλές προς τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΣΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΤΟΥΣ ΔΕΛΤΙΟΥ

Όλα κυλούν ομαλά ως προς τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων από τους απόφοιτους των Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ, προκειμένου να πετύχουν την εισαγωγή τους στα ανώτατα και ανώτερα εκπαιδευτικά ιδρύματα.

Μάλιστα στο ΚΕΣΥΠ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Νομό Κοζάνης, είναι αρκετοί οι μαθητές και οι οικογένειές τους, που έχουν ζητήσει συμβουλευτική για τη σωστή συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων. Οι απόφοιτοι ρωτούν και μαθαίνουν πληροφορίες για τα επιστημονικά πεδία  και την κατάρτιση των σχολών στις οποίες θέλουν να ενταχθούν, ενώ μετά την ανακοίνωση των βαθμών η μεγαλύτερη έγνοια τους είναι που θα "καθίσουν" οι βάσεις, προκειμένου να ξέρουν ποιες σχολές θα δηλώσουν.
Ωστόσο η πρακτική αυτή είναι λανθασμένη, όπως είπε χαρακτηριστικά μιλώντας στον "Π.Λ." ο σύμβουλος σταδιοδρομίας του ΚΕΣΥΠ (Κέντρο Συμβουλευτικής και Επαγγελματικού Προσανατολισμού) Θεόδωρος Σταμκόπουλος. Τόσο ο ίδιος όσο και η άλλη σύμβουλος σταδιοδρομίας στο ΚΕΣΥΠ Κοζάνης (σ.σ. Μαλούτα Μαρία), ενημερώνουν τους μαθητές και τους συμβουλεύουν για τα πάντα γύρω από τις σχολές, λέγοντας πως η πιο αλάνθαστη πρακτική είναι να ακολουθείς ο κάθε υποψήφιος την καρδιά του και τι πραγματικά θέλει.
Οι μαθητές συμπληρώνοντας το μηχανογραφικό επηρεάζονται από το περιβάλλον τους, λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος. Η οικογένεια, το σχολείο, οι καθηγητές τους, το φροντιστήριο, ακόμη και το οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον διαμορφώνουν τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ο υποψήφιος επηρεάζεται όταν δηλώνει σχολές και επαγγέλματα. Για αυτό και οφείλει κανείς να απευθύνεται στους ειδικούς, μιας και οι πλειονότητα των μαθητών αντιμετωπίζει πρόβλημα ορθής κρίσης, ενώ όσοι δεν επηρεάζονται είναι τυχεροί!

Όπως ξεκαθαρίζει ο κ. Στακκόπουλος, η οικονομική κρίση είναι ανασταλτικός παράγοντας στην επιλογή σχολής, μιας και οι πόλεις πολύ μακριά(όπως Αθήνα ή Κρήτη), για πολλούς αποκλείονται. Οι σύμβουλοι σταδιοδρομίας του ΚΕΣΥΠ δεν κατευθύνουν τους υποψήφιους, αλλά τους βοηθούν στο να κατανοήσουν καλύτερα τι είναι αυτό που τους αρέσει. Αξίζει να σημειωθεί , πάντως, πως τα τελευταία χρόνια πληθαίνουν οι υποψήφιοι της Δυτικής Μακεδονίας που δηλώνουν πανεπιστημιακές και τεχνολογικές σχολές στον τόπο τους, ενώ τόσο το ΤΕΙ Κοζάνης όσο και το Πανεπιστήμιο έχουν φοιτητές επίσης, από κοντινές περιοχές.
Τι συμβουλεύουν, όμως, οι ειδικοί, ώστε ο μαθητής να επιλέξει ένα σωστό επάγγελμα; Ο κ. Σταμκόπουλος απαντάει: "Το μεγαλύτερο και πιο δύσκολο κομμάτι, είναι να ξεπεράσουν τον σκόπελο, το "αγκάθι" των βάσεων. Είδαμε πολλούς μαθητές που ανεξάρτητα από το τι τους αρέσει και τι ενδιαφέρονται να κάνουν, επέλεγαν σχολές με βάση τα μόρια των σχολών. Ωστόσο, οι υποψήφιοι σήμερα είναι κατά βάση συνειδητοποιημένοι. Νέα παιδιά που έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες, τις οποίες και επεξεργάζονται".

Τα επαγγέλματα σε ζήτηση

Οι παραδοσιακές σχολές κεντρίζουν  το ενδιαφέρον των υποψηφίων. οι παιδαγωγικές σχολές, τα επαγγέλματα οικονομίας και πληροφορικής και οι επιστήμες υγείας (ιατρικά και παραϊατρικά επαγγέλματα), αλλά και οι θετικές και ανθρωπιστικές σπουδές είναι στην "κορυφή" της ζήτησης, σύμφωνα με τον ίδιο.
Σημείο των καιρών είναι και η στροφή των υποψηφίων σε στρατιωτικές, αστυνομικές, πυροσβεστικές σχολές, όπου υπάρχει το κίνητρο του σταθερού μισθού, ωστόσο δεν πρέπει κανείς να ξεχνάει πως τα εν λόγω επαγγέλματα δεν είναι για όλους, μάλιστα δεν είναι λίγοι είναι αυτοί που σταματούν τις εν λόγω σπουδές στη μέση.
"Οι γονείς, από αγάπη, συχνά συμβουλεύουν λανθασμένα τα παιδιά τους. Εμείς λέμε στους υποψηφίους να ακούν την καρδιά τους, να μην κατευθύνονται ανάλογα από στερεότυπα και προκαταλήψεις", κατέληξε ο κ. Σταμκόπουλος.
Η 8η Ιουλίου είναι η τελευταία ημερομηνία για την οριστικοποίηση του μηχανογραφικού δελτίου από τους υποψηφίους (απόφοιτους ΓΕΛ και ΕΠΑΛ το 2016 και υποψηφίους με το 20% των ετών 2015 και 2014).


ΚΕΣΥΠ Κοζάνης (για όλα τα σχολεία του Νομού): Τηλέφωνο επικοινωνίας 2461351396.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου