Δευτέρα 22 Αυγούστου 2016

Κούγιας: Πρωτοφανές το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα. Σοκάρουν οι μαρτυρίες

Βαρύτατο είναι το κατηγορητήριο για τον 77χρονο χειριστή του ταχύπλοου στην τραγωδία της Αίγινας. Όπως αναφέρει, ο κατηγορούμενος είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα και έκανε επικίνδυνους ελιγμούς, προκαλώντας έτσι το δυστύχημα με τους τέσσερις νεκρούς.

Την στιγμή ο χειριστής, παραμένει στο σπίτι μέχρι την Τετάρτη, οπότε και θα αποφασιστεί τελικά αν θα προφυλακιστεί ή θα εξακολουθεί να μένει υπό κατ' οίκον περιορισμό.

Ως πρωτοφανές χαρακτήρισε το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα, ο Αλέξης Κούγιας, μιλώντας στον Alpha.

«Είναι πρωτοφανές για μένα, είμαι 42 χρόνια δικηγόρος, έχω συμμετάσχει στις υποθέσεις των μεγάλων ναυαγίων τα τελευταία χρόνια. Δεν θυμάμαι ποτέ Έλληνα πολίτη, χωρίς να κάνω ρατσιστική διάκριση με πολίτες άλλων χωρών, να έχει προκαλέσει ένα τέτοιο ναυάγιο, να υπάρχουν άνθρωποι και παιδιά στη θάλασσα και εκείνο που να ενδιαφέρει (σ.σ. τον χειριστή του ταχύπλοου σκάφους) είναι να εξαφανιστεί αμέσως», σχολίασε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ άλλων, ο γνωστός ποινικολόγος πρόσθεσε ότι «έχω πληροφορηθεί ότι η κυρία Ανακριτής ζήτησε την προσωρινή κράτηση του κατηγορουμένου και διαφώνησε ο κύριος Εισαγγελέας και ότι αυτή η διαφωνία θα λυθεί από το Συμβούλιο Πλημμελειοδικών Πειραιώς τις επόμενες μέρες».

Σοκάρουν οι μαρτυρίες

«Θαλασσοπνιγόμασταν και τους φωνάζαμε βοήθεια. Ελάτε να μας πάρετε. Παρακαλούσαμε για να πετάξουν ένα σωσίβιο. Εκείνοι, όμως, δεν έκαναν τίποτα».

Το απόσπασμα περιλαμβάνεται στην κατάθεση της 44χρονης Ο.Κ., η οποία έχασε το 5χρονο κορίτσι της και το σύζυγό της στη φονική σύγκρουση σκαφών νοτιοδυτικά της Αίγινας.

Η 44χρονη ανέφερε ότι αφού έπεσε στη θάλασσα έβλεπε το ταχύπλοο «Ντουέντε» σε κοντινή απόσταση αλλά μάταια ζητούσε βοήθεια για την ίδια και τα παιδιά της.

Στη δικογραφία της υπόθεσης περιλαμβάνονται, όπως αποκαλύπτει ο «Ε.Τ.» της Κυριακής, καταθέσεις που «καίνε» τον 77χρονο Θ.Λ, για τη στάση που τήρησε μετά το δυστύχημα.

Ο 20χρονος Α.Χ, ο οποίος την περασμένη Πέμπτη κατέθεσε επί ώρες στις λιμενικές Αρχές, βρισκόταν μαζί με την παρέα του στο μοιραίο δρομολόγιο.

Μιλώντας στον «Ε.Τ.» της Κυριακής περιγράφει τις δραματικές στιγμές που έζησε: «Αυτό που έκανε ο κυβερνήτης του ταχύπλοου ήταν εγκληματικό. Το σκάφος έτρεχε με πολύ μεγάλη ταχύτητα προς τα πάνω μας. Εγώ καθόμουν στο κέντρο του καϊκιού μαζί με την παρέα μου. Το μόνο που πρόλαβα να ακούσω είναι μία γυναίκα να φωνάζει τρομαγμένη “έρχεται καταπάνω μας”, “έρχεται καταπάνω μας”. Ενστικτωδώς γύρισα το κεφάλι μου και πρόλαβα να κοιτάξω το σκάφος. Στην πλώρη βρισκόταν ένας εύσωμος ηλικιωμένος που μας κοιτούσε. Λίγα δευτερόλεπτα μετά βρέθηκα στη θάλασσα. Το ταχύπλοο μας χτύπησε στη μέση και πέρασε από πάνω. Το καΐκι έγινε κομμάτια. Εβλεπες παντού συντρίμμια. Δεν γίνεται όποιος έχει την οικονομική δυνατότητα να παίρνει ένα σκάφος και να σκορπά το θάνατο».

Τα λεπτά που ακολούθησαν ήταν τα πιο δύσκολα στη ζωή του: «Ο κόσμος φώναζε βοήθεια. Οταν βρέθηκα να κολυμπάω στη θάλασσα γύρω από συντρίμμια και ανθρώπους, μπόρεσα να διακρίνω το σκάφος που μας χτύπησε. Βρισκόταν ακίνητο σε απόσταση 15 μέτρων από εμάς. Στάθηκε εκεί μέχρι να φτάσουν τα καΐκια που μας έσωσαν. Εφτασαν μέσα σε τρία λεπτά. Και πάλι είδα έναν ηλικιωμένο άνδρα στην πλώρη να μας κοιτάει χωρίς να κάνει τίποτα. Ούτε μία κίνηση για να πετάξουν ένα σωσίβιο. Αν μας βοηθούσαν εκείνη τη στιγμή, μπορεί και να είχε σωθεί κάποιος από τα θύματα. Το 5χρονο παιδάκι καθόταν πιθανότατα στο πίσω μέρος και δεν το είδα. Δίπλα από εμένα στο κέντρο της βάρκας βρισκόταν η Ουκρανή, της οποίας αποκολλήθηκε το πόδι. Το δικό μας καΐκι την ώρα του δυστυχήματος πήγαινε με 2-3 μίλια. Ο καπετάνιος κόρναρε στο ταχύπλοο αλλά ο οδηγός του ταχύπλοου δεν έκανε ελιγμό».

Γυναίκα, η οποία καθόταν στο μπροστινό μέρος του καϊκιού «Αντωνία», μίλησε στον «Ε.Τ.» της Κυριακής θέλοντας να τηρηθεί η ανωνυμία της. Μετά το δυστύχημα -όπως λέει- δεν έχει κοιμηθεί ούτε μία ώρα, καθώς «βλέπω τους τοίχους του δωματίου και νομίζω ότι είναι ξύλα καραβιού που θα με πλακώσουν».

Για το περιστατικό περιγράφει: «Εβλεπα το ταχύπλοο από μακριά να έρχεται προς τα πάνω μας αλλά δεν μπορούσα να φανταστώ ότι δεν θα στρίψει. Ερχόταν γκαζωμένο. Εχω την αίσθηση ότι δεν μας έβλεπε καθόλου. Είχα καλή ορατότητα αλλά η πλώρη ήταν σηκωμένη και δεν μπορούσα να δω τον κυβερνήτη. Οταν πέσαμε στη θάλασσα, χωρίστηκα από τη μικρή μου ανιψιά. Η καρδιά μου ήρθε στη θέση της όταν είδα το κεφάλι της στην επιφάνεια. Εγώ βρέθηκα κάτω από χαλάσματα. Ευτυχώς, ξέραμε μπάνιο. Το μόνο που πρόλαβα να δω από το σκάφος που μας χτύπησε ήταν δύο φιγούρες ανδρών, τις οποίες περιέγραψα αναλυτικά στους λιμενικούς. Τους ζητήσαμε βοήθεια αλλά μας αγνόησαν. Κανείς από τους επιβαίνοντες δεν φορούσε σωσίβιο. Ολοι μας θεωρούσαμε ότι δεν χρειάζεται, γιατί πραγματικά η απόσταση που θα διανύαμε ήταν ελάχιστη. Το κοριτσάκι που πέθανε ήταν άτυχο, γιατί καθόταν στο πίσω μέρος του καϊκιού με την οικογένειά του. Δεν θα ξεχάσω την εικόνα του παιδιού αυτού όταν το ανέσυραν στην ξηρά και ήταν πια πολύ αργά για εκείνο. Του έκαναν μαλάξεις αλλά μάταια».

Ο δικηγόρος Σπύρος Βλάσσης, ο οποίος έχει αναλάβει την υπεράσπιση της οικογένειας του 44χρονου πατέρα και του 5χρονου παιδιού που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα, κάνει λόγο σε δηλώσεις του στον «Ε.Τ.» της Κυριακής για απόπειρα συγκάλυψης των τεχνικών γεγονότων: «Πρέπει να τονίσουμε ότι ο 77χρονος δεν συνελήφθη. Μόνος του παρουσιάστηκε στο λιμεναρχείο 2,5 ώρες μετά το περιστατικό. Επίσης, δεν προσήχθησαν για κατάθεση οι τρεις επιβαίνοντες στο σκάφος του. Να τονίσουμε δε ότι οι τρεις φίλοι του ήταν επιβαίνοντες κατά δήλωση του κυβερνήτη και κανενός άλλου. Ο 77χρονος έστησε μία ολόκληρη επιχείρηση παροχής βοήθειας προς τον ίδιο και προς την παρέα του την ώρα που πνιγόταν κόσμος. Κάλεσε ένα φουσκωτό για να πάρει τους φίλους του, ένα ρυμουλκό για να τραβήξει το σκάφος του και ένα τρίτο σκάφος για να παραλάβει τον ίδιο. Μετά τον μετέφεραν στη θέση Φάρος και από εκεί τον πήραν με αυτοκίνητο με το οποίο πήγε στο λιμεναρχείο Αίγινας. Σημειώστε δε ότι παρουσιάστηκε με δικηγόρο. Ολα αυτά δημιουργούν ερωτήματα. Για το λόγο αυτό έχω ζητήσει από την αρμόδια ανακρίτρια την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου όλων των εμπλεκομένων στην τραγική αυτή υπόθεση».

«Αμέσως μετά το συμβάν τηλεφώνησα στον γνωστό μου να σπεύσει προς βοήθειά μου»

Ο 77χρονος χειριστής αναφέρει στην απολογία του για τα λεπτά που ακολούθησαν το ναυάγιο: «Αμέσως μετά το συμβάν τηλεφώνησα με το κινητό μου στον γνωστό μου… στην Αίγινα και του ανέφερα ότι είχε ανατραπεί κάποια μεγάλη βάρκα, ότι το σκάφος μου έβαζε νερά και του ζήτησα να σπεύσει προς βοήθειά μου.

Σε λίγα λεπτά της ώρας κατέπλευσε πλησίον του ακυβέρνητου “Ντουέντε” ένα μεγάλο φουσκωτό με επιβαίνοντες τον άνω… και το δύτη Αντώνη Μαλτέζο.

Επειδή λόγω της εισροής θαλασσινού νερού στο σκάφος μου οι τρεις προσκεκλημένοι μου, είχαν πανικοβληθεί φοβούμενοι ότι θα βυθιζόμασταν, παρακάλεσα τους Μαλτέζο και… να τους παραλάβουν στο φουσκωτό τους και να τους αποβιβάσουν στις ακτές της Αίγινας. Ο δύτης παρέλαβε τους τρεις σοκαρισμένους προσκεκλημένους μου».

Μιλώντας στον Ελεύθερο τύπο της Κυριακής ο δύτης Α. Μ επιβεβαιώνει ότι παρέλαβε την παρέα του Λυκουρέζου προσθέτοντας ότι «όταν τους είδα ήταν σοκαρισμένοι. Προσπαθούσαν να συνειδητοποιήσουν τι έχει συμβεί. Εχουν ακουστεί πολλά για την υπόθεση που δεν είναι αλήθεια. Οι επιβαίνοντες στο σκάφος ήταν οι τρεις ηλικιωμένοι που έχουν αναφερθεί από το Λιμενικό. Επίσης, τον Θρασύβουλο τον ξέρω πολλά χρόνια. Αυτό που ακούγεται ότι μπορεί να έκανε φιγούρα μού φαντάζει ψευδές. Ενας άνθρωπος αυτής της ηλικίας δεν θα έκανε κάτι τέτοιο».

Στην κατάθεσή του ο 77χρονος κατηγορούμενος αναφέρει ότι «το συμβάν της σύγκρουσης οφείλεται στην εκ μέρους του τελευταίου παραβίαση του Διεθνούς Κανονισμού για την Αποφυγή Συγκρούσεων που αφορά στη συμπεριφορά των σκαφών που κινούνται επί διασταυρούμενων πορειών (…). Ως κάτοχος ερασιτεχνικής άδειας χειριστή ταχυπλόου επί σειράν δεκαετιών και έμπειρος ναυτίλος γνώριζα ότι το άλλο σκάφος που διασταύρωνε την πορεία μου από αριστερά προς τα δεξιά, ως κατά νόμο το φυλάσσον σκάφος, όφειλε να απομακρυνθεί από την πορεία του “Ντουέντε”, το οποίο ως φυλασσόμενο ήταν υποχρεωμένο να τηρήσει την πορεία και την ταχύτητά του».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου