Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2016

Πόση ζάχαρη μπορώ να τρώω;

Μάθε ποια είναι η ενδεικνυόμενη κατανάλωση για τη ζάχαρη…
Δεν υπάρχει συγκεκριμένη οδηγία για το πόση ακριβώς ζάχαρη πρέπει να καταναλώνουμε καθημερινά.
Η τελευταία «σύσταση υπό όρους» του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας είναι να περιορίσουμε την πρόσληψη όλων των ελεύθερων σακχάρων σε λιγότερο από 10% της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων, δηλαδή στα περίπου 50 γρ. σε μια διατροφή 2.000 θερμίδων.
Στην ποσότητα αυτή συμπεριλαμβάνονται όλες οι μορφές σακχάρων που βάζουμε εμείς σε ροφήματα, γλυκίσματα και κάθε είδους φαγητά, τα σάκχαρα που έχουν προσθέσει οι κατασκευαστές σε τρόφιμα, φαγητά και ποτά, καθώς και τα σάκχαρα που ανευρίσκονται φυσικά σε μέλι, σιρόπια και φρουτοχυμούς.

Όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, η ενδεικνυόμενη ποσότητα κατανάλωσης ελεύθερων σακχάρων είναι αρκετά μικρή και πολύ εύκολο να την υπερβούμε, ακόμα κι εάν δεν προσθέτουμε ζάχαρη στα ροφήματά μας. Για παράδειγμα, 1 κουτάκι (330 ml) σακχαρούχο αναψυκτικό περιέχει περίπου 30 γρ. σακχάρων (7,5 κουταλάκια ζάχαρη), ενώ 1 ποτήρι (250 ml) φρουτοχυμός περίπου 25 γρ.
Αν σε αυτά συνυπολογίσουμε τα γλυκίσματα που τρώμε καθώς και τη ζάχαρη που προσθέτουν, με τη μία ή την άλλη μορφή, οι κατασκευαστές σε πολλά συσκευασμένα τρόφιμα, μικρογεύματα και φαγητά, τότε καταλήγουμε αβίαστα στο συμπέρασμα ότι σχεδόν όλοι μας προσλαμβάνουμε πολύ περισσότερα σάκχαρα από όσα νομίζουμε!




ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΟ ΔΕΔΟΥΚΟ

Πρώτη δημοσίευση: Περιοδικό Αρμονία, τεύχος 175


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου