Δευτέρα, 6 Μαρτίου 2017

Τι γίνεται με το bullying στο Νομό Κοζάνης; Πολυσήμαντος ο ρόλος των εκπαιδευτικών

6 Μαρτίου, παγκόσμια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού με το φαινόμενο να γιγαντώνεται και στην περιοχή μας από την πρώτη στιγμή που το παιδί μπαίνει στις σχολικές αίθουσες. Στις 16 Δεκεμβρίου 2016 διοργανώθηκε ημερίδα στο μέγαρο της Αστυνομίας Θεσσαλονίκης για τους διευθυντές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της πόλης σε συνεργασία της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, της Εταιρείας Προστασίας Ανηλίκων Θεσσαλονίκης και Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλονίκης. Ένα από τα βασικά θέματα που κυριάρχησαν ήταν και το bullying.


Μερικά από τα βασικά σημεία του είναι τα εξής:

Ανησυχητικές διατάσεις λαμβάνει και το σχολικό «bullying» στη χώρα μας, καθώς το 6% των μαθητών του Δημοτικού έχει υποστεί εκφοβισμό ή «τραμπουκισμό», ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου ξεπερνά το 15% και φτάνει έως το 30%.

Από την πλευρά του, ο εισαγγελέας πρωτοδικών και αρμόδιος για θέματα ανηλίκων, Χρήστος Καραγιάννης, ανέλυσε το νομικό πλαίσιο που ρυθμίζει τα εγκλήματα ενδοοικογενειακής βίας και σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων, υπογραμμίζοντας ότι ο νομοθέτης προβλέπει αυστηρές ποινικές κυρώσεις για τους δράστες, σε μία προσπάθεια πιο αποτελεσματικής προστασίας των ανηλίκων.

«Οι εκπαιδευτικοί ανήκουν στα πρόσωπα που έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να πληροφορηθούν κρούσματα ενδοοικογενειακής βίας και σεξουαλικής κακοποίησης ή από τα ίδια τα θύματα ή από συμμαθητές τους», σημείωσε ο εισαγγελικός λειτουργός, ενώ αναφερόμενος στα «υπηρεσιακά καθήκοντα» των εκπαιδευτικών τόνισε ότι μόλις αντιληφθούν τέτοιου είδους κρούσματα οφείλουν να απευθυνθούν άμεσα στις διωκτικές Αρχές.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών

Καθοριστικό ρόλο λοιπόν παίζει η εκπαιδευτική κοινότητα και κυρίως οι εκπαιδευτικοί που γνωρίζουν το θύτη. Σε πολλές των περιπτώσεων όμως, οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν τις παρανομίες του θύτη, ακόμα κι αν υπάρχει παλιότερο επιβαρυμένο ιστορικό. Και δεν ενημερώνουν καν τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση για τους τρόπους αντιμετώπισης των περιστατικών , περιχαρακωμένοι στον μικρόκοσμό τους. Η βιτρίνα του σχολείου για εκείνους είναι σημαντικότερη από την αποτροπή μιας άλλης βίαιης πράξης απέναντι στον ίδιο ή κάποιον άλλο μαθητή καταπατώντας κατοχυρωμένα δικαιώματα του παιδιού. Για εκείνους προέχει ο συμβιβασμός και όχι η ενημέρωση των αρμόδιων αρχών, όπως της εισαγγελίας ενηλίκων. Να αναφέρουμε σε αυτό το σημείο ότι στην Κοζάνη δεν υπάρχει εισαγγελέας ενηλίκων , παρά μόνο επιμελητής, οπότε λαμβάνει γνώση κατευθείαν η εισαγγελία. Όταν λοιπόν παραβλέπουν σκόπιμα οι εκπαιδευτικοί να απευθυνθούν στις αρμόδιες αρχές φέρουν ευθύνη διότι αφήνουν ανεξέλεγκτη μια μορφή βίας εν γνώσει τους. Πρόσφατο παράδειγμα ο διευθυντής της γαλακτοκομικής σχολής των Ιωαννίνων, ο οποίος κρίθηκε ένοχος για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση στην πολύκροτη υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη.

Τα βήματα

Και μιας και καταγράφονται πολλές περιπτώσεις bullying και στο Νομό Κοζάνης, καλό είναι να οργανωθεί ένα συνέδριο για τις σωστές κινήσεις που οφείλει να ακολουθήσει το θύμα , όταν σπάσει τη σιωπή του. Καταρχήν ενημέρωση του σχολείου, των εκπαιδευτικών , του διευθυντή, της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, του υπεύθυνου bullying σε κάθε σχολείο, του σχολικού συμβούλου, αλλά και της εισαγγελίας. Αυτή μπορεί να διερευνήσει σε βάθος ένα περιστατικό και να αποφασίσει για θέματα που έχουν να κάνουν με την επιμέλεια του θύτη, την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, την συνενοχή ή υποκίνηση από τρίτους.







prlogos

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου