Δευτέρα, 19 Ιουνίου 2017

Πανελλαδικές 2017: Υπολογισμός μορίων και εκτιμήσεις για τις βάσεις 2017

Κορυφώνεται σήμερα, Δευτέρα 19/06/2017 η αγωνία για χιλιάδες υποψήφιους των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ στις Πανελλήνιες 2017, και το μυαλό των περισσότερων είναι στον υπολογισμό μορίων και τις Βάσεις. Οι υποψήφιοι στις Πανελλαδικές 2017 θα διεκδικήσουν πάνω από 100.000 θέσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Τα αποτελέσματα για τις Πανελλήνιες 2017 αναμένεται να ανακοινωθούν στις 29 Ιουνίου.

Τα μαθήματα προσανατολισμού και οι επιδόσεις των υποψηφίων σε αυτά θα είναι εκείνα που θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τις βάσεις. Έτσι, ιδιαίτερο βάρος αναμένεται να δοθεί στη Βιολογία από τους υποψήφιους που ενδιαφέρονται για τις ιατρικές σχολές, στην Ιστορία, για τους υποψηφίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών και τα Μαθηματικά και η Φυσική, για τους υποψηφίους που έχουν επιλέξει τον προσανατολισμό των Θετικών Σπουδών και εκείνον της Οικονομίας και Πληροφορικής.

Από τις 19 έως τις 23 Ιουνίου θα μπορούν οι γονείς- κηδεμόνες και οι ενήλικοι μαθητές, να κάνουν τις δηλώσεις προτίμησης για τα ΕΠΑΛ. Φέτος, για πρώτη φορά, οι δηλώσεις θα υποβληθούν ηλεκτρονικά. Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς του taxisnet, να συμπληρώσουν την ηλεκτρονική δήλωση προτίμησης, είτε από το σπίτι τους, είτε στα σχολεία με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και να επιλέξουν την τάξη, τον τομέα και την ειδικότητα που τους ενδιαφέρει.

Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας τα οποία προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο. Ο τρόπος υπολογισμού των μορίων για εισαγωγή στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με το άρθρο 3 της αριθμ. Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647/Β΄) Υ.Α. και βασίζεται μόνο στο γραπτό βαθμό των 4 ή 5 μαθημάτων. Τα μόρια για κάθε επιστημονικό πεδίο προκύπτουν από τα 4 μόνο μαθήματα του κάθε πεδίου. Για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:

[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 1,3) + (Β x 0,7) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο, όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

Σε περίπτωση που ο υποψήφιος διεκδικεί την εισαγωγή του σε πεδίο με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας, τότε για τον υπολογισμό των μορίων εφαρμόζεται ο τύπος:

[ (Α+Β+Γ+Δ) x 2 + (Α x 0,9) + (Β x 0,4) ] x 100 = ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ για συγκεκριμένο πεδίο, όπου Α, Β, Γ, Δ είναι οι γραπτοί βαθμοί των 4 πανελλαδικών μαθημάτων του συγκεκριμένου πεδίου και Α,Β είναι οι γραπτοί βαθμοί των 2 μαθημάτων με μειωμένους συντελεστές βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου.

Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις, στο ΣΥΝΟΛΟ ΜΟΡΙΩΝ θα προστεθούν και τα επιπλέον μόρια που θα συγκεντρώσει ο υποψήφιος από τυχόν εξέτασή του σε ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες με τους αντίστοιχους συντελεστές του αρ. 2 της αριθμ. Φ.253/193309/Α5/2015 (ΦΕΚ 2647/Β΄) Υ.Α., για να προκύψει ένα διαφορετικό σύνολο μορίων, που θα ισχύει μόνο για τμήματα που απαιτούν ειδικά μαθήματα ή πρακτικές δοκιμασίες.

Τα επιστημονικά πεδία των υποψηφίων στις Πανελλήνιες 2017:
1o Επιστημονικό Πεδίο: Ανθρωπιστικές, Νομικές και Κοινωνικές Επιστήμες
2o Επιστημονικό Πεδίο: Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες
3o Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Υγείας και Ζωής
4o Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες της Εκπαίδευσης
5o Επιστημονικό Πεδίο: Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορική

Ενημερωθείτε για το που αναμένεται να κινηθούν φέτος οι βάσεις σύμφωνα με τις έως τώρα αποδόσεις των υποψηφίων πανελλδικές 2017.

Αναλυτικότερα, για τους υποψηφίους των Θετικών Σπουδών καθοριστικό αναμένεται να είναι το μάθημα της Φυσικής στις πανελλαδικές το οποίο θα διαδραματίσει σπουδαίο ρόλο για την πορεία των βάσεων 2017 στις δημοφιλείς πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι φέτος είχαμε μία… κακή διόρθωση των όσων συνέβησαν το 2016, όταν τα θέματα χαρακτηρίστηκαν ιδιαιτέρως εύκολα και υπήρξαν αντιδράσεις από τους διαβασμένους υποψηφίους.

Φέτος τα θέματα ήταν αρκετά πιο δύσκολα, αν και έγιναν προσπάθειες να χαρακτηριστούν ως διαβαθμισμένης δυσκολίες.

Με τα μέχρι τώρα στοιχεία, μπορούμε να εκτιμήσουμε ότι θα υπάρξει πτώση των βάσεων στις δημοφιλείς σχολές και ειδικά στην Ιατρική, το Πολυτεχνείο και τις Οικονομικές σχολές, αφού οι επιδόσεις των υποψηφίων αναμένεται να είναι χειρότερες από τις περσινές.

Βέβαια σε καμία περίπτωση δεν μπορούμε να μιλάμε για κάτι δεδομένο αφού οι βάσεις βρίσκονται σε εξάρτηση και με τις προτιμήσεις των μαθητών αλλά και με των αριθμό των εισακτέων σε μία σχολή.

Υπολογίστε εύκολα τα μόριά σας, πατώντας εδω


Αναμένεται πτώση σχεδόν σε όλες τις σχολές μεγάλης ζήτησης

Τα θέματα της Βιολογίας στις φετινές Πανελλαδικές ήταν «σχετικά απαιτητικά, με αρκετά σημεία τα οποία χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή, πλήρη κατανόηση της ύλης και εμβάθυνση». Καθώς και τα θέματα στο μάθημα της Χημείας χαρακτηρίστηκαν επίσης δύσκολα και απαιτητικά, οι εκτιμήσεις που διαμορφώνονται μετά και τα σημερινά θέματα είναι ότι οι βάσεις στην Ιατρική Αθήνας – τουλάχιστον- θα πέσει κάτω και από τα 19.000 μόρια. Μετά και την εξέταση των συγκεκριμένων μαθημάτων, σύμφωνα με έμπειρους εκπαιδευτικούς σε δημόσια και ιδιωτική εκπαίδευση, μπορούν να γίνουν με επιφύλαξη, οι πρώτες εκτιμήσεις.

Φέτος έπεσαν δυσκολότερα θέματα σε σχέση με πέρυσι στα τα Μαθηματικά και τα Αρχαία Ομάδας Προσανατολισμού, όπως και στη Χημεία και τη Βιολογία και για αυτό θα υπάρξει πτώση στις βάσεις σχεδόν όλων των σχολών μεγάλης ζήτησης το 2017 σε σχέση με τις βάσεις του 2016.


Πιο συγκεκριμένα, οι βάσεις αναμένεται να πέσουν σε Πολυτεχνικές, Οικονομικές σχολές και στα τμήματα Πληροφορικής λόγω του μεγάλου βαθμού δυσκολίας στα Μαθηματικά Προσανατολισμού.

Μικρότερη πτώση αναμένεται να υπάρξει στις βάσεις των σχολών Υγείας, αφού παραδοσιακά συγκεντρώνουν και τους καλύτερα προετοιμασμένους μαθητές.
Τι έχουν ανακοινώσει οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων για τις Βάσεις 2017:

Όπως εξηγούν καθηγητές Φυσικής, η Φυσική θεωρείται μάθημα «βαρόμετρο» για την πορεία των βάσεων 2017 στις δημοφιλείς πολυτεχνικές και ιατρικές σχολές. «Η επιλογή των φετινών θεμάτων εξυπηρετεί τον σκοπό διεξαγωγής των Πανελλαδικών εξετάσεων», ήταν το γενικό σχόλιο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών. «Αν και τα φετινά θέματα της Φυσικής δεν περιελάμβαναν κάποιο «πειραματικό» θέμα, όλα περιλαμβάνονται στα διδασκόμενα και δεν είχαν ασάφειες ή λάθη», σχολίασε και η Ελληνική Εταιρεία Φυσικής για την Επιστήμη και την Εκπαίδευση (ΕΕΦΕΕ).

Από την πλευρά της η ομοσπονδία των φροντιστών ανακοίνωσε πως «ένας μαθητής μέτριας δυναμικότητας μπορούσε να προσεγγίσει το 10-12, αλλά δυσκόλευαν στη συνέχεια με αποτέλεσμα το άριστα να είναι μόνο για μαθητές που έχουν προετοιμαστεί σωστά και έχουν κατανοήσει καλά τις έννοιες του προγραμματισμού».

Όσον αφορά το μάθημα της Ιστορίας, που επίσης εξετάστηκε προχθές, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων ανακοίνωσε πως «οι ερωτήσεις κάλυπταν σημαντικό εύρος της εξεταστέας ύλης και ορισμένες επαναλαμβάνονταν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια». Για την χρήση των πηγών, επισήμανε ότι «ο μαθητής μπορούσε να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία των πηγών και αυτά του εγχειριδίου για να απαντήσει». Τέλος, για το τέταρτο θέμα, εξηγούσε ότι ο υποψήφιος έπρεπε «να χρησιμοποιήσει συνδυαστική και συνθετική μέθοδο για να επεξεργαστεί τις γνώσεις που του παρέχει το βιβλίο και οι πηγές καθώς και να γνωρίζει τα γεγονότα».

Για τα μαθηματικά η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «καλύπτεται μεγάλο μέρος της ύλης όχι, όμως, στο απαραίτητο εύρος της. Αρκετά ερωτήματα ήταν επικεντρωμένα σε συγκεκριμένο κεφάλαιο που αναφέρεται σε προηγούμενες τάξεις». Ωστόσο, «ο διατιθέμενος χρόνος δεν επαρκούσε για την πλήρη και επιτυχή διαπραγμάτευση των θεμάτων, παρότι σε κάποια ερωτήματα είχαν δοθεί τα ενδιάμεσα αποτελέσματα.

Σε ότι αφορά τα Αρχαία εδόθησαν στους υποψηφίους ένα διδαγμένο κείμενο του Πλάτωνα (Πρωταγόρας 322d-323c) και ένα αδίδακτο του Ισοκράτη (Φίλιππος, 26-27). Η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, σημείωσε ότι το αδίδακτο κείμενο χαρακτηρίζεται ως θέμα μέτριας δυσκολίας και όχι πιο απαιτητικό από το αντίστοιχο των εξετάσεων του 2016. Είναι, λοιπόν, πιθανό οι βαθμολογίες να κυμανθούν σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.






dikaiologitika

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου