Δευτέρα, 3 Ιουλίου 2017

Βάσεις 2017: Εκτιμήσεις και συμβουλές για τη συμπλήρωση μηχανογραφικού

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο του Ομίλου Φροντιστηρίων Πουκαμισάς, κύριο Γιώργο Χατζητέγα, μπορούμε να παραθέσουμε μία πρώτη εκτίμηση, αλλά και μία γενική κατεύθυνση για το πού θα κινηθούν οι βάσεις στα πέντε επιστημονικά πεδία, εκτιμωντας  την πρώτη εικόνα που αποκομίσαμε από τα κατά τόπους εξεταστικά κέντρα και την ανάρτηση των βαθμολογιών.



- Επιβεβαιώνεται ότι στα Μαθηματικά Προσανατολισμού για τους υποψηφίους σε σχολές Οικονομίας και Πληροφορικής, οι επιδόσεις είναι σαφώς χαμηλότερες σε σχέση με το 2016. Πέρυσι, το ποσοστό που έγραψε κάτω από τη βάση άγγιζε το 77%, ενώ το φετινό αντίστοιχο ποσοστό που δεν κατάφερε να πιάσει τη «βάση του 10», αγγίζει περίπου το 90%. Αυτό θα φέρει και τη σίγουρη πτώση στο 5ο επιστημονικό πεδίο.

- Το δεύτερο στοιχείο είναι ότι τα Μαθηματικά Προσανατολισμού αποδείχτηκαν «σπαζοκεφαλιά» και για τους υποψηφίους του 2ου επιστημονικού πεδίου, με το 60% αυτών να γράφει κάτω από τη βάση, σε σχέση με πέρυσι που μόλις το 47% δεν κατάφερε να απαντήσει σωστά ή άριστα στο 3ο ή/ και 4ο θέμα. Συνεπώς, και στο δύσκολο αυτό επιστημονικό πεδίο, είναι βέβαιη η υποχώρηση των βάσεων, ενώ σημαντικός παράγοντας της πτώσης αποδεικνύεται και το ότι ο αριθμός των εισακτέων είναι οριακά μεγαλύτερος από τον αριθμό των υποψηφίων.

- Την ίδια στιγμή, αναμένουμε άνοδο στο 4ο επιστημονικό πεδίο, που εντάσσονται τα Παιδαγωγικά τμήματα. Φέτος παρατηρείται υπερδιπλασιασμός της ζήτησης, από 8.500 πέρυσι, σε 17.000.

- Ζητούμενο παραμένει το τι θα γίνει ακριβώς με το 1o και 3o επιστημονικό πεδίο, καθώς για να υπολογίσουμε τις βάσεις και το εύρος των αυξομειώσεων, χρειαζόμαστε ακριβή στατιστικά δεδομένα και σαφέστερη αποτύπωση των επιδόσεων.
Εκτιμάται ωστόσο, ότι θα έχουμε οριακές μεταβολές, καθώς πρώτον οι επιδόσεις στην Ιστορία είναι χαμηλότερες από πέρυσι,  ενώ το ίδιο ισχύει και για τη Βιολογία.  Παρατηρείται μάλιστα το οξύμωρο ότι άριστοι μαθητές που συνήθως αντεπεξέρχονται στις δυσκολίες της Βιολογίας και όχι σε Φυσική και Χημεία, φέτος σκόραραν αντιστρόφως ανάλογες επιδόσεις. Άρα και διατηρούμε επιφυλακτικότητα ως προς τις ακριβείς προβλέψεις για 1ο και 3ο πεδίο.

Κατευθύνσεις για τη συμπλήρωση του Μηχανογραφικου Δελτίου!

Επίσης, ο μαθηματικός-φροντιστής Δημόπουλος Νικόλαος δίνει κατευθύνσεις για την συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου επειδή ανεξάρτητα από την επίδοσή του, η επιτυχία εισαγωγής του υποψήφιου σπουδαστή σε σχολή του ενδιαφέροντος του, εξαρτάται σημαντικά από την σωστή συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου του.

Οι υποψήφιοι σπουδαστές αρχικά πρέπει να λοιπόν να θέσουν:

1) Ερωτήματα αυτογνωσίας.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της Προσωπικότητας. Ποια είναι τα ενδιαφέροντα μου; Ποιες είναι οι ικανότητες – Δεξιότητες που διαθέτω; Ποιες είναι οι ιδιαίτερες κλίσεις και τα ταλέντα μου; Σε ποια μαθήματα μπορώ να αποδώσω καλύτερα;
Απαντώντας στα ερωτήματα αυτά οι μαθητές θα ξεκαθαρίσουν ποιο  επάγγελμα ή ποια επαγγέλματα τους ταιριάζουν ,  επιλέγοντας τις κατάλληλες σπουδές. Ένα μεγάλο μέρος  εγκαταλείπουν τις σπουδές τους, είτε γιατί το αντικείμενο  των σπουδών δε συνάδει με την προσωπικότητα τους, είτε  γιατί δεν έχουν τις δυνατότητες να τις ολοκληρώσουν. Εδώ  έχουμε το «δράμα» πολλών αριστούχων όπου  επηρεασμένοι από το κοινωνικό περιβάλλον βρίσκονται  να φοιτούν σε υψηλόβαθμες σχολές , τις οποίες  εγκαταλείπουν στη συνέχεια διαπιστώνοντας ότι το  αντικείμενο των σπουδών δεν έχει καμία σχέση με αυτό  που επιθυμούν πραγματικά.

2) Αντικείμενο σπουδών στο ένα ή τα δυο επιστημονικά πεδία/ μεταπτυχιακές σπουδές/ νέα δεδομένα στην αγορά εργασίας/ Επαγγελματικές διέξοδοι.

Με αυτά τα ερωτήματα οι υποψήφιοι θα ξεκαθαρίσουν ποια  επιστημονικά πεδία θα δηλώσουν , ποιες σχολές τους  ενδιαφέρουν και ποιες είναι οι προοπτικές του επαγγέλματος ή  των επαγγελμάτων στα οποία καταλήγουν. Είναι σημαντικό να γνωρίζουν το περιεχόμενο σπουδών,  τις κατευθύνσεις και τα επαγγελματικά δικαιώματα που  αφορούν στις σχολές.
Είναι προτιμότερο αρχικά να επιλέξουν τμήματα με ευρύ γνωστικό αντικείμενο και στη συνέχεια να ακολουθήσουν  εξειδίκευση με ένα κατάλληλο μεταπτυχιακό. Επειδή όμως υπάρχει μεγάλη ρευστότητα στην αγορά  εργασίας και το επάγγελμα που ζητείται σήμερα, αύριο  μπορεί να μην έχει θετικές προοπτικές απασχόλησης, είναι  σημαντικό να προτιμηθούν σχολές που συνάδουν με τα  ενδιαφέροντα τους και την προσωπικότητα τους ώστε να  βιώσουν δημιουργικά και ευχάριστα την περίοδο των  σπουδών συγκροτώντας μια προσωπικότητα ώριμη να  ενταχθεί στην αγορά εργασίας όπου και οι συνθήκες και  οι προσωπικές επιλογές καθορίσουν.
Εάν δεν υπάρχει σχολή που τους ενδιαφέρει στον τόπο  κατοικίας τους οφείλουν να διερευνήσουν την οικονομική  δυνατότητα να μετακινηθούν σε άλλη πόλη. Επομένως τα  οικονομικά της οικογένειας είναι σημαντικό δεδομένο που  θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους. Η συζήτηση με τους  γονείς καθίσταται επιβεβλημένη. Μια λύση θα ήταν η  στέγαση σε φοιτητική εστία , εφόσον , βέβαια, υπάρχουν  οι προϋποθέσεις και υπάρχει αυτή η δυνατότητα στη πόλη  που τους ενδιαφέρει. Θα πρέπει να διερευνηθεί και η  πιθανότητα μετεγγραφής κοντά στον τόπο κατοικίας τους.

3) Τι ισχύει για τις μετεγγραφές;
Οι φοιτητές των A.E.I., των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών και των  Ανωτέρων Σχολών Τουριστικής Εκπαίδευσης του Υπουργείου Οικονομίας,  Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού που εγράφησαν είτε μεσώ της επιτυχίας τους  στις εξετάσεις πανελλαδικού επιπέδου Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) η Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) είτε μέσω της χρήσης άσκησης του δικαιώματος πρόσβασης,  έχουν δικαίωμα μετεγγραφής σε αντίστοιχη Σχολή η Τμήμα, σύμφωνα με τα  οριζόμενα στις παραγράφους 5 και 6 του παρόντος άρθρου.
Δεν έχουν δικαίωμα μετεγγραφής οι φοιτητές, οι οποίοι έχουν υπερβεί τον ανώτατο  χρόνο σπουδών που προβλέπεται για την απόκτηση πτυχίου, σύμφωνα με το  Πρόγραμμα Σπουδών του Α.Ε.Ι., στο οποίο φοιτούν.

Μετεγγραφή δεν είναι δυνατή:
α) από Τμήμα η Σχολή του ιδίου Α.Ε.Ι. και
β) από Τμήμα η Σχολή Α.Ε.Ι. που εδρεύει στην ιδία περιφέρεια. Αν το Τμήμα η η  Σχολή έχει έδρα σε περισσότερες πόλεις της ίδιας περιφέρειας, ο φοιτητής  δικαιούται να μετεγγραφεί στον τόπο της κατοικίας των γονέων του η του έχοντος  την επιμέλεια του.

Η κατά τα ανωτέρω μετεγγραφή πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού  Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και επιτρέπεται μόνον από  Πανεπιστήμιο σε Πανεπιστήμιο η από Τ.Ε.Ι. σε Τ.Ε.Ι..

Ο αριθμός των μετεγγραφόμενων είναι ίσος με το 15% του συνολικού αριθμού  των εισακτέων, κατά το έτος αναφοράς, ανά Σχόλη η Τμήμα των Α.Ε.Ι., όπως  αυτό θα οριστεί από τις οικείες Σχολές η Τμήματα.


ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟ

1ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ
Δημιουργία τμήματος

Κοινωνικής Εργασίας (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας).

Μετονομασία τμήματος

Τμήμα Σλαβικών Σπουδών (ΕΚΠΑ) μετονομάζεται σε Ρωσικής  Γλώσσας και Φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών.

Κατάργηση τμήματος

Πλαστικών Τεχνών & Επιστημών της Τέχνης

2ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Δημιουργία Πολυτεχνικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων:

Μηχανικών Επιστήμης Υλικών
Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής
Αρχιτεκτόνων Μηχανικών

Η Σχολή Θετικών Επιστημών ανασυγκροτείται και αποτελείται από  τα Τμήματα :

Μαθηματικών,
Φυσικής,
Χημείας.

Δημιουργία τμήματος

Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ)
Κατεύθυνση Τεχνολογικής υποστήριξης
Κατεύθυνση Επιχειρησιακής Υποστήριξης
Κατεύθυνση Διοικητικής και Εφοδιαστικής Υποστήριξης

Δημιουργία τμήματος

Αρχιτεκτονικής Τοπίου (ΤΕΙ Αν. Μακεδονίας και Θράκης)
Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (ΤΕΙ  Θεσσαλίας)
Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής-Διακόσμησης και Σχεδιασμού  Αντικειμένων (ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας) – Σέρρες

Κατάργηση τμήματος

Πλαστικών Τεχνών & Επιστημών της Τέχνης

3ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Δημιουργία τμήματος

Τμήματα Οπτικής και Οπτομετρίας (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας) - Αίγιο
Λογοθεραπείας (ΤΕΙ Πελοποννήσου) - Καλαμάτα
Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος (ΤΕΙ  Θεσσαλίας – Καρδίτσα

4ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Καμία αλλαγή

5ο ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΕΔΙΟ

Δημιουργία τμήματος

Τουριστικών Σπουδών (Πανεπιστήμιο Πειραιώς)
Οικονομικής και Διοίκησης Τουρισμού (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) - Χίος
Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής-Διακόσμησης και Σχεδιασμού  Αντικειμένων (ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας) - Σέρρες
Εμπορίας και Διαφήμισης (ΤΕΙ Αθήνας)
Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας)- Πάτρα
Διεθνούς Εμπορίου (ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας) – Καστοριά

Τελικώς από μέρους μας , να ευχηθούμε συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές μας για τις υψηλές επιδόσεις που σημείωσαν στις πανελλήνιες. Χαιρόμαστε επίσης για εκείνους που έγραψαν πολύ καλύτερα απ’  ότι υπολόγιζαν πρίν μας εμπιστευθούν!  Χωρίς αμφιβολία έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και ανταμείφθηκαν ανάλογα οι κόποι τους και οι προσπάθειες όλων των καθηγητών του φροντιστηρίου μας. Ευχόμαστε σε όλους καλή σταδιοδρομία !






ilialive

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου