Τετάρτη 12 Ιουλίου 2017

Η παράσταση του ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης «Και άλλαξε το δέρμα της η γη» στην Εθνική Λυρική Σκηνή – Τον Σεπτέμβριο στην Κοζάνη

«Ζω, περιστρέφομαι. Είμαι κι εγώ σαν τον πυρήνα της Γης. Περιστρέφομαι κι αλλάζω χρώματα, γωνίες και ταχύτητες. Είμαι ο φλοιός της. Είμαι το χώμα που ανακατεύεται. Τη μία είμαι τρύπες βαθιά μέσα της, την άλλη είμαι βουνά ξερά και τώρα ανθίζω, είμαι καταπράσινες δασύτριχες πλαγιές. Ψηλώνω και φυτρώνω. Είμαι ο μαύρος λιγνήτης μέσα της. Είμαι ο θυμός μου. Είμαι έτοιμος να ανάψω φωτιά και να φωτίσω κάθε καινούργιο κύτταρό μου. Να κατακάψω ότι με εμποδίζει. Μέσα στις φλέβες μου κυλούν ορμητικά ποτάμια».


Η ομάδα Νέων του Δη.πε.θε. Κοζάνης ταξιδεύει στην Αθήνα μετά από πρόσκληση της Εναλλακτική Σκηνή της Λυρικής με μια μουσική παράσταση σε σκηνοθεσία Ελένης Ευθυμίου.

16 έφηβοι με την καθοδήγηση έμπειρων καλλιτεχνών, ερευνούν, συλλέγουν ιστορίες, γράφουν κείμενα για το πιο σημαντικό στοιχείο ταυτότητας του τόπου: την ενέργεια.

Οι έφηβοι καλούνται να αποτυπώσουν στο χαρτί την εμπειρία μιας ξενάγησης σε ένα εγκαταλειμμένο χωριό ή σε ένα ορυχείο, να καταγράψουν δημιουργικά συνομιλίες με ανθρώπους της περιοχής, να «φωτογραφίσουν» τον τόπο τους. Τα κείμενα προκύπτουν μέσα από δημιουργικές ασκήσεις και αυτοσχεδιασμούς και αποτελούν το πρωτότυπο υλικό για τη σύνθεση του τελικού κειμένου της παράστασης. Σε αυτό, η ιδέα της γης που μεταβάλλεται διαρκώς συνδέεται με τις αλλαγές στο σώμα ενός εφήβου.

Για την έρευνα στο συγκεκριμένο πρότζεκτ το Δη.πε.θε. Κοζάνης συνεργάζεται με την ομάδα αρχαιολόγων, μουσειολόγων και ξεναγών «Κρατήρας».

Η παράσταση είναι το αποτέλεσμα ενός πολύμηνου εκπαιδευτικού προγράμματος, μια συνεργασία του Δη.πε.θε. Κοζάνης και της Εναλλακτικής Σκηνής της Λυρικής. Οι έφηβοι της ομάδας θα συμμετέχουν και σε σεμινάριο στις 23 Ιουλίου στη Λυρική, με το οποίο θα ολοκληρωθεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο στην Αίθουσα Τέχνης του Δη.πε.θε. Κοζάνης.

Καλλιτεχνική Διεύθυνση/Υπεύθυνη Τμήματος Εφήβων: Ελένη Δημοπούλου

Σκηνοθεσία: Ελένη Ευθυμίου

Δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Ευτυχιάδου

Μουσική: Ορέστης Γούμενος

Σκηνικά-κοστούμια: Ευαγγελία Κιρκινέ

Κίνηση-χορογραφίες: Τάσος Παπαδόπουλος

Φωτισμοί: Richard Antony

Μουσική διδασκαλία: Νίκος Βαλταδώρος, Δημήτρης Ζαχαράκης

Συνεργασία στην έρευνα: Ομάδα «Κρατήρας»

Βοηθός σκηνοθέτη: Σοφία Αντωνίου, Μαρία Κολτσίδα

Φωτογραφίες από τις πρόβες: Σοφία Αντωνίου

Παίζουν: Κατιάννα Γκαραβέλλα, Ευαγγελία Ζαγκοντίνου, Μαίρη Ζαχαράκη, Ασπασία Καραγιάννη, Δέσποινα Καραγιάννη, Γιάννης Κουτσοσίμος, Κωνσταντίνος Κράλλιας, Σοφία Κύρινα, Κωνσταντίνα Ματιάκη, Ηλίας Μόσχογλου, Γιώργος-Ζήσης Μπιλιώνης, Έλενα Μπούρου, Άγγελος Νίτσας, Θεοδώρα Τσεγγενέ, Μαρία Χελά,Χρυσοβαλάντω Χριστοφορίδου.

Μουσικοί:

Νίκος Βαλταδώρος – τρομπέτα

Νίκος Ίτσκος – τρομπέτα

Φώτης Τύπας – τρομπέτα

Χριστόδουλος Αναγνωστόπουλος- κόρνο

Δημήτρης Ζαχαράκης – κρουστά

Γιώργος Μαδίκας – κρουστά

Βιβή Τζούκα – πιάνο

Πρεμιέρα: 22 Ιουλίου, Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου