Δηλαδή ένας στους πέντε παραβίαζε την αγορανομική νομοθεσία.
Εκρηξη αισχροκέρδειας και παραεμπορίου πυροδοτεί η οικονομική ύφεση
και είναι χαρακτηριστικό ότι οι παραβάσεις επιχειρηματιών που εξαπατούσαν τους καταναλωτές αυξήθηκαν το 2011 κατά 200% σε σχέση με το 2010.
Αυτό προκύπτει από τα απολογιστικά στοιχεία των ελέγχων της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς (ΥΠΕΑ) του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Οι έλεγχοι σύμφωνα με τον ειδικό γραμματέα της ΥΠΕΑ Γιώργο Στεργίου είναι περισσότεροι κατά 58%, ενώ 231% αυξήθηκε το συνολικό ύψος των χρηματικών προστίμων που επιβλήθηκαν. Αυτά ανήλθαν στο 1,2 εκατ. ευρώ από 362.400 ευρώ το 2010.
Συγκλονιστικό είναι επίσης και το στοιχείο που αναδεικνύει το μέγεθος της παραβατικότητας.
Το 2011 ελέγχθηκαν 6.328 επιχειρήσεις και οι παραβάσεις που εντοπίστηκαν είναι 1.354.
Δηλαδή ένας στους πέντε παραβίαζε την αγορανομική νομοθεσία.
Πιο αναλυτικά, στις λαϊκές και δημοτικές αγορές και τη Βαρβάκειο Αγορά εντοπίστηκαν πωλητές οι οποίοι παραπλανούσαν και εξαπατούσαν τους καταναλωτές σχετικά με την ποιότητα, την προέλευση και τις τιμές των οπωροκηπευτικών και των κρεάτων. Για παράδειγμα, αναγράφουν ότι οι πατάτες είναι Θήβας, ενώ η προέλευσή τους είναι από την Αίγυπτο.
Επίσης κρεοπώλες κάνουν «κόλπα» με τις πινακίδες αναγραφής των τιμών.
Πληθώρα παραβάσεων διαπιστώθηκε ακόμη και σε σούπερ μάρκετ, πολυκαταστήματα και εμπορικά καταστήματα. Επιχειρήσεις παραπλανούν τους καταναλωτές με τις προωθητικές ενέργειες (προσφορές, εκπτώσεις κλπ.)
Π.χ. τα σούπερ μάρκετ υποχρεώνονται να αναγράφουν στα προσφερόμενα είδη τις τιμές ανά μονάδα μέτρησης, αλλά και εκείνες προ και μετά τις μειώσεις των τιμών.
Το αποτέλεσμα είναι οι πελάτες των αλυσίδων να μην μπορούν να διακρίνουν αν οι τιμές πώλησης είναι συμφέρουσες ή όχι. Ακόμη έχουν διαπιστωθεί περιπτώσεις επιχειρήσεων που πριν από τις εκπτώσεις ανεβάζουν τις τιμές για να τις εμφανίζουν μετά μειωμένες.
Αγορανομικές παραβάσεις διαπιστώθηκαν επίσης σε εστιατόρια και καφέ.
Συνήθης πρακτική αποτελεί η μη αναγραφή στους τιμοκαταλόγους προϊόντων, αλλά και αν κρέατα και αλιεύματα είναι κατεψυγμένα.
Ετσι, οι καταναλωτές πληρώνουν τα γεύματά τους με αναντίστοιχες σε σχέση με την ποιότητά τους τιμές.
imerisia
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου