Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

Τα μεγάλα έργα που κρατούν την Ελλάδα της ανάπτυξης ζωντανή

Μπορεί στην Ελλάδα να λέμε για τα παγωμένα έργα, για την συνεχιζόμενη κρίση και την έλλειψη θέσεων απασχόλησης και χρημάτων αλλά υπάρχουν κάποιοι φωτεινοί φάροι που εξακολουθούν να υπάρχουν αλλά και να δίνουν ελπίδα για την συνέχεια.




Σήμερα θα προσπαθήσουμε να «εντοπίσουμε» αυτούς τους φάρους ανάπτυξης και να τους αναδείξουμε.
Θα χωρίσουμε τα έργα σε κατηγορίες ανάλογα με το αντικείμενο τους για να δούμε και ανά είδος έργου πόσο έχει επηρεάσει η κρίση.

 Ας ξεκινήσουμε

 ΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ 


Τα οδικά έργα αφορούν όλη την Ελλάδα. Αυτή την εποχή υπό κατασκευή βρίσκονται αρκετά έργα με τα περισσότερα να βρίσκονται στην Βόρεια Ελλάδα.

Το σημαντικότερο οδικό έργο υπό κατασκευή αυτή την εποχή είναι ο Αυτοκινητόδρομος Μορέας, ο οδικός άξονας που ενώνει την Κόρινθο και την Τρίπολη με την Σπάρτη και την Καλαμάτα.
Οι εργασίες τρέχουν και η Καλαμάτα είναι ο επόμενος σταθμός των παραδόσεων γύρω στο Πάσχα. 

Στην Δυτική Ελλάδα εντοπίσαμε το δεύτερο μεγαλύτερο έργο και δεν είναι άλλο από το Άκτιο-Αμβρακία. Ο οδικός άξονας 48 χιλιομέτρων βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο και υπολογίζεται πως μέχρι το καλοκαίρι του 2013 θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία.
 Στην Θεσσαλονίκη ξεκίνησε το πολύ μεγάλο έργο του Ανισόπεδου Κόμβου Κ16 που θα είναι το σημείο-σύμβολο στην είσοδο του κέντρου της πόλης.
Στην Χαλκιδική κατασκευάζεται ο άξονας Ποτίδαια-Κασσανδρεία.

 Στους κάθετους άξονες ξεκινούν (ή έχουν ξεκινήσει) τα έργα Νίκη-Φλώρινα, Κορομηλιά-Κρυσταλλοπηγή, Στρυμονικό-Λευκώνας-Χριστός.

Υπό κατασκευή εδώ και χρόνια είναι ο άξονας Κομοτηνή-Σύνορα ενώ ενεργές είναι και οι δύο εργολαβίες του κάθετου Αρδάνιο-Ορμένιο.
 Στην Ήπειρο σε προχωρημένο στάδιο είναι το έργο Καρτέρι-Πάργα, στη Θεσσαλία ξεκίνησε η παράκαμψη Λάρισας, στον Βόλο θα ξεκινήσει το τμήμα Γορίτσα-Αγριά του Περιφερειακού, ενώ ξεκινά και η Περιμετρική της Καλαμάτας.
 Στον ΒΟΑΚ υπό κατασκευή είναι η παράκαμψη Μαλίων και το τμήμα ΄?Αγιος Νικόλαος-Καλό Χωριό ενώ υπό κατασκευή είναι και το Αγία Βαρβάρα-Απομαρμά.

 ΕΡΓΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ 

Το μοναδικό υπό κατασκευή έργο Μετρό στη χώρα είναι η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά περιμένουμε το επόμενο διάστημα να ξεκινήσουν οι εργασίες για την επέκταση της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας από το Χαϊδάρι στον Πειραιά.
 Υπό κατασκευή είναι το τμήμα του Προαστιακού 3 Γέφυρες-ΣΚΑ με τους σταθμούς Πύργος Βασιλίσσης και Κάτω Αχαρνές.
 Σε κατασκευή είναι 4 εργολαβίες στο σιδηροδρομικό τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη (80χλμ) και αρκετές εργολαβίες ολοκληρώνουν το τμήμα Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός (106χλμ).

 ΕΡΓΑ ΑΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

 Υπό κατασκευή είναι η Ανάπλαση της Νέας Παραλίας Θεσσαλονίκης ενώ αναμένεται και η έναρξη των έργων στο Φαληρικό Δέλτα (Εθνική Πινακοθήκη, Λυρική Σκηνή).
Το Μουσείο Μεσσαράς στην Κρήτη επίσης ξεκίνησε ενώ υπό κατασκευή είναι και το Μουσείο Σύγχρονη Τέχνης στη Συγγρού.
 Τα φράγματα Πείρου-Παραπείρου στην Πάτρα, Αποσελέμη στο Ηράκλειο, Ασωπού στην Κόρινθο, Ιλαρίωνα στην Κοζάνη και Τριανταφυλλιάς στην Φλώρινα είναι επίσης υπό κατασκευή. 

ΛΙΜΑΝΙΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ

 Σε κατασκευή εδώ και 7 χρόνια είναι η αναβάθμιση του Αεροδρομίου Μακεδονία που περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου 10-28.
Υπό κατασκευή είναι έργα στο Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, Σκιάθου ενώ αναμένεται και η έναρξη των έργων στο Αεροδρόμιο Πάρου.
 Στα λιμάνια ξεκινούν τα έργα για τον 6ο προβλήτα στη Θεσσαλονίκη και τα έργα γ1 φάσης για το νέο λιμάνι της Πάτρας.
Σε κατασκευή είναι έργα στο λιμάνι Ηγουμενίτσας (Β` και Γ` φάση), στο λιμάνι Αιγίου, στο λιμάνι Καβάλας ενώ αναμένεται να ξεκινήσουν τα έργα στο Λιμάνι Γυθείου.

 ΕΡΓΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ 

Σε εξέλιξη είναι τα έργα για το Φωτοβολταϊκό πάρκο στην Μεγαλόπολη (ισχύος 50 MW).
Σε κατασκευή είναι και η νέα μεγάλη λιγνιτικής μονάδα Πτολεμαΐδα 5 στην Κοζάνη.

 Τα έργα αυτά είναι σήμερα έργα «Θερμοπύλες» 
καθώς αποτελούν ένα σημαντικό ανάχωμα στην περαιτέρω απαξίωση των επενδύσεων
 σε αναπτυξιακές επιλογές που θα βγάλουν την χώρα από το σημερινό τέλμα.


 ypodomes

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου