Τα παιδιά που γεννήθηκαν το 1998 είναι οι μαθητές της φετινής
Β Λυκείου, που αποτέλεσαν την πρώτη χρονιά εφαρμογής του Νέου Λυκείου, νομοθέτημα του κ. Αρβανιτόπουλου.
Η προχειρότητα του σχεδιασμού και της εφαρμογής του συστήματος έκανε τα παιδιά να νιώθουν πειραματόζωα.
Ας θυμηθούμε μερικά από τα προβλήματα που δημιούργησε στους μαθητές για να δούμε τι έχουν πάθει μέχρι τώρα τα παιδιά της
Β Λυκείου.
Η τράπεζα θεμάτων φτιάχτηκε στο πόδι και ανακοινώθηκε μόλις τρεις ημέρες πριν τις εξετάσεις. Ανακαλύψαμε ότι πολλά από τα θέματα ήταν πέρα από τη λογική των σχολικών εγχειριδίων, ότι δεν ήταν ίδιας δυσκολίας (ως όφειλαν), ότι εξέταζαν υπερβολικές λεπτομέρειες και διαπιστώσαμε πολλά άλλα προβλήματα, τόσα που αναγκάστηκε ο κ. Λοβέρδος να κάνει αλλαγές.
Η προαγωγή στην επόμενη τάξη ήταν τόσο δύσκολη που αναγκάστηκε ο κ. Λοβέρδος να αλλάξει δύο φορές τους όρους προαγωγής μέσα στο καλοκαίρι, για να απαλύνει κάπως την κατακραυγή, που δημιούργησε ο μεγάλος αριθμός των μετεξεταστέων, που κυμάνθηκε από 20-40%.
Η εισαγωγή στις ανώτατες σχολές ήταν το θέμα που ποτέ δεν ανακοινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, αφού ξεκίνησε το νέο λύκειο, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του. Έτσι τα παιδιά ποτέ δεν έμαθαν ποιες σχολές εντάσσονται σε ποιο πεδίο, που σημαίνει ότι δεν γνωρίζουν σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν για να μπουν στη σχολή που επιθυμούν. Δηλαδή ενάμιση χρόνο μετά την εφαρμογή του νέου λυκείου δεν στάθηκε δυνατό να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του νέου λυκείου, γιατί υπήρχαν δομικά προβλήματα στο σχεδιασμό του, που εντάθηκαν όταν ο κ. Λοβέρδος προσέθεσε και το μάθημα της πληροφορικής στα εξεταζόμενα, χωρίς να μελετήσει τις επιπτώσεις της εισαγωγής στην κατανομή των σχολών στα πεδία. Ο αρχικός νόμος ανέφερε ότι μέχρι την 1η Μαρτίου 2014 έπρεπε να ανακοινωθεί η ένταξη των σχολών σε επιστημονικά πεδία. Επειδή αυτό στάθηκε αδύνατο να υλοποιηθεί άλλαξε ο νόμος ορίζοντας νέο χρονικό όριο την 1η Μαρτίου 2015, που και πάλι δεν τηρήθηκε.
Η νέα κυβέρνηση κατάργησε την τράπεζα θεμάτων και τους όρους προαγωγής με μία εγκύκλιο. Υπάρχει ένα θέμα, τεχνικής φύσεως, που πιστεύω ότι θα λυθεί σύντομα. Δεν μπορεί μία εγκύκλιος να καταργεί το νόμο. Προφανώς οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν στο αναμενόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.
Αυτό που οφείλουμε στα παιδιά του 1998 είναι να τους ανακοινωθεί το σύστημα εισαγωγής, το συντομότερο δυνατό, όπως λέει και ο νόμος, γιατί ζουν σε μια αβεβαιότητα που εντείνεται από τις φήμες που κυκλοφορούν. Οι φήμες και οι πληροφορίες δημιουργούν σύγχυση, άγχος και ανασφάλεια.
Ακούγεται ότι θα μπορούν να δίνουν και 5ο μάθημα για να μπορούν να "ανοίξουν" και ένα δεύτερο επιστημονικό πεδίο, ώστε να έχουν περισσότερες επιλογές.
Ακούγεται ότι μπορεί να παραμείνουμε στο ισχύον σύστημα, για ένα δύο χρόνια μέχρι να σχεδιαστεί ένας νέος τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αυτές οι δύο φήμες σπέρνουν τον πανικό στους μαθητές της Β Λυκείου. Ιδού μερικές απορίες που δημιουργούνται:
Για την εισαγωγή στην Ιατρική θα χρειαστεί να δώσουν εξετάσεις στα μαθηματικά ή όχι;
Για την εισαγωγή στην ψυχολογία θα εξεταστούν στα Μαθηματικά ή τα Αρχαία;
Για την εισαγωγή στη Γυμναστική Ακαδημία σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι υποψήφιοι;
Υπάρχουν και πολλά άλλα παρόμοια ερωτήματα, που βασανίζουν τα παιδιά και πρέπει να απαντηθούν γρήγορα και οριστικά, για να σταματήσουν να νιώθουν οι μαθητές πειραματόζωα ενός συστήματος που δεν μπορεί, τόσα χρόνια, να σχεδιαστεί μέχρι τέλους.
Ο Υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς δήλωσε ότι σε δύο χρόνια θα εφαρμοστεί ένα νέο σύστημα που θα αποσυνδέει το λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις. Πάρα πολύ ωραία, ας ελπίσουμε ότι θα είναι όσο πιο δίκαιο γίνεται. Δεν γίνεται, όμως, να ασχολούμαστε με το επόμενο σύστημα εισαγωγής όταν δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θα γίνει του χρόνου. Πρέπει να ξεκαθαριστεί το θέμα γιατί οι φήμες που κυκλοφορούν ανεξέλεγκτες "σκοτώνουν" τις εφηβικές ψυχές.
ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗΣ
naftemporiki
Β Λυκείου, που αποτέλεσαν την πρώτη χρονιά εφαρμογής του Νέου Λυκείου, νομοθέτημα του κ. Αρβανιτόπουλου.
Η προχειρότητα του σχεδιασμού και της εφαρμογής του συστήματος έκανε τα παιδιά να νιώθουν πειραματόζωα.
Ας θυμηθούμε μερικά από τα προβλήματα που δημιούργησε στους μαθητές για να δούμε τι έχουν πάθει μέχρι τώρα τα παιδιά της
Β Λυκείου.
Η τράπεζα θεμάτων φτιάχτηκε στο πόδι και ανακοινώθηκε μόλις τρεις ημέρες πριν τις εξετάσεις. Ανακαλύψαμε ότι πολλά από τα θέματα ήταν πέρα από τη λογική των σχολικών εγχειριδίων, ότι δεν ήταν ίδιας δυσκολίας (ως όφειλαν), ότι εξέταζαν υπερβολικές λεπτομέρειες και διαπιστώσαμε πολλά άλλα προβλήματα, τόσα που αναγκάστηκε ο κ. Λοβέρδος να κάνει αλλαγές.
Η προαγωγή στην επόμενη τάξη ήταν τόσο δύσκολη που αναγκάστηκε ο κ. Λοβέρδος να αλλάξει δύο φορές τους όρους προαγωγής μέσα στο καλοκαίρι, για να απαλύνει κάπως την κατακραυγή, που δημιούργησε ο μεγάλος αριθμός των μετεξεταστέων, που κυμάνθηκε από 20-40%.
Η εισαγωγή στις ανώτατες σχολές ήταν το θέμα που ποτέ δεν ανακοινώθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση, αφού ξεκίνησε το νέο λύκειο, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του. Έτσι τα παιδιά ποτέ δεν έμαθαν ποιες σχολές εντάσσονται σε ποιο πεδίο, που σημαίνει ότι δεν γνωρίζουν σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν για να μπουν στη σχολή που επιθυμούν. Δηλαδή ενάμιση χρόνο μετά την εφαρμογή του νέου λυκείου δεν στάθηκε δυνατό να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του νέου λυκείου, γιατί υπήρχαν δομικά προβλήματα στο σχεδιασμό του, που εντάθηκαν όταν ο κ. Λοβέρδος προσέθεσε και το μάθημα της πληροφορικής στα εξεταζόμενα, χωρίς να μελετήσει τις επιπτώσεις της εισαγωγής στην κατανομή των σχολών στα πεδία. Ο αρχικός νόμος ανέφερε ότι μέχρι την 1η Μαρτίου 2014 έπρεπε να ανακοινωθεί η ένταξη των σχολών σε επιστημονικά πεδία. Επειδή αυτό στάθηκε αδύνατο να υλοποιηθεί άλλαξε ο νόμος ορίζοντας νέο χρονικό όριο την 1η Μαρτίου 2015, που και πάλι δεν τηρήθηκε.
Η νέα κυβέρνηση κατάργησε την τράπεζα θεμάτων και τους όρους προαγωγής με μία εγκύκλιο. Υπάρχει ένα θέμα, τεχνικής φύσεως, που πιστεύω ότι θα λυθεί σύντομα. Δεν μπορεί μία εγκύκλιος να καταργεί το νόμο. Προφανώς οι ρυθμίσεις αυτές θα περιληφθούν στο αναμενόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας.
Αυτό που οφείλουμε στα παιδιά του 1998 είναι να τους ανακοινωθεί το σύστημα εισαγωγής, το συντομότερο δυνατό, όπως λέει και ο νόμος, γιατί ζουν σε μια αβεβαιότητα που εντείνεται από τις φήμες που κυκλοφορούν. Οι φήμες και οι πληροφορίες δημιουργούν σύγχυση, άγχος και ανασφάλεια.
Ακούγεται ότι θα μπορούν να δίνουν και 5ο μάθημα για να μπορούν να "ανοίξουν" και ένα δεύτερο επιστημονικό πεδίο, ώστε να έχουν περισσότερες επιλογές.
Ακούγεται ότι μπορεί να παραμείνουμε στο ισχύον σύστημα, για ένα δύο χρόνια μέχρι να σχεδιαστεί ένας νέος τρόπος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Αυτές οι δύο φήμες σπέρνουν τον πανικό στους μαθητές της Β Λυκείου. Ιδού μερικές απορίες που δημιουργούνται:
Για την εισαγωγή στην Ιατρική θα χρειαστεί να δώσουν εξετάσεις στα μαθηματικά ή όχι;
Για την εισαγωγή στην ψυχολογία θα εξεταστούν στα Μαθηματικά ή τα Αρχαία;
Για την εισαγωγή στη Γυμναστική Ακαδημία σε ποια μαθήματα θα εξεταστούν οι υποψήφιοι;
Υπάρχουν και πολλά άλλα παρόμοια ερωτήματα, που βασανίζουν τα παιδιά και πρέπει να απαντηθούν γρήγορα και οριστικά, για να σταματήσουν να νιώθουν οι μαθητές πειραματόζωα ενός συστήματος που δεν μπορεί, τόσα χρόνια, να σχεδιαστεί μέχρι τέλους.
Ο Υπουργός Παιδείας κ. Μπαλτάς δήλωσε ότι σε δύο χρόνια θα εφαρμοστεί ένα νέο σύστημα που θα αποσυνδέει το λύκειο από τις εισαγωγικές εξετάσεις. Πάρα πολύ ωραία, ας ελπίσουμε ότι θα είναι όσο πιο δίκαιο γίνεται. Δεν γίνεται, όμως, να ασχολούμαστε με το επόμενο σύστημα εισαγωγής όταν δεν έχει ξεκαθαρίσει τι θα γίνει του χρόνου. Πρέπει να ξεκαθαριστεί το θέμα γιατί οι φήμες που κυκλοφορούν ανεξέλεγκτες "σκοτώνουν" τις εφηβικές ψυχές.
ΣΤΡΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗΣ
naftemporiki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου