Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2020

Τι είναι το «click away»: Πώς θα ψωνίζουμε από τα καταστήματα, μετά την άρση του lockdown -Τα 3 βήματα

 Η μέθοδος του «click away» θα αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο, κατά την άρση του lockdown για τα καταστήματα, προ της περιόδου των Χριστουγέννων.
Παρά το «κλειδωμένο» σενάριο για παράταση του lockdown, το υπουργείο Ανάπτυξης και η ΓΓ Εμπορίου προετοιμάζονται ήδη για την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου ενόψει των εορτών. Για το ζήτημα μίλησε στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA» ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Παναγιώτης Σταμπουλίδης.

Ο κ. Σταμπουλίδης εξήγησε ότι η μέθοδος του «click away» είναι μια πρακτική που εφαρμόζεται διεθνώς, κυρίως στη βόρεια και την κεντρική Ευρώπη, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το θέμα της εξυπηρέτησης των καταναλωτών. Το «click away» προβλέπει τα εξής, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Σταμπουλίδη:

  1. Γίνεται ηλεκτρονική παραγγελία του προϊόντος.
  2. Ο καταναλωτής προπληρώνει το προϊόν.
  3. Τέλος, με το αποδεικτικό παραγγελίας – πληρωμής παραλαμβάνει το προϊόν από ειδικά διαμορφωμένο, εξωτερικό χώρο του καταστήματος.

Ο ΓΓ Εμπορίου επισήμανε ότι με τον τρόπο αυτό αποφορτίζονται οι μεταφορές ενώ αποφεύγεται ο συνωστισμός, καθώς «δεν θα γίνεται έρευνα αγοράς εντός του καταστήματος, αλλά από το ηλεκτρονικό κατάστημα».

«Φουντώνει» το ενδιαφέρον για την Black Friday

Ο λόγος που δεν έχει τεθεί από σήμερα σε ισχύ το σύστημα «click away» έγκειται στο γεγονός ότι, σε αυτή τη φάση, την εν λόγω δυνατότητα έχουν μόνο οι μεγάλες επιχειρήσεις. «Εμάς μας ενδιαφέρει όλοι να έχουν τη δυνατότητα. Αν λειτουργήσει από τώρα, θα εξυπηρετηθούν μόνο οι μεγάλες αλυσίδες, με αποτέλεσμα οι μικροί που έχουν κλείσει να μην αντέξουν στον ανταγωνισμό», σχολίασε ο κ. Σταμπουλίδης. Να σημειωθεί ότι το «click away» θα ισχύει μόνο για τα καταστήματα που έχουν e-shop.

Καταλήγοντας, ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης μίλησε και για την Black Friday, τονίζοντας ότι υπάρχει κίνηση στην αγορά, «λόγω των προσφορών που είναι αρκετά ενδιαφέρουσες». Παρά ταύτα, ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή κάλεσε τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τις αγορές τους και να ακολουθούν τις οδηγίες που έχουν εκδοθεί.

Black Friday: Οι 10+2 οδηγίες για τους καταναλωτές

Επιπλέον, καλεί τους πολίτες να ελέγχουν αν κατά τη Black Friday τα ηλεκτρονικά καταστήματα παρέχουν τις εξής πληροφορίες:

• 1) Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ).

• 2) Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.

•3) Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κλπ). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα.Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

• 4) Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλείδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.

• 5)Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

• 6) Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).

• 7) Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).

Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές κατά τη Black Friday:

• 8) Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

• 9) Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.

• 10) Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

• 11) Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο.

• 12) Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.



iefimerida.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου