Σάββατο 12 Απριλίου 2014

Πλήρως αναλογικά διόδια στην Εγνατία από το 2016

Θέμα ημερών η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τον τρόπο επιβολής των διοδίων στην Εγνατία Οδό. Άγνωστο το πόσοι σταθμοί θα δημιουργηθούν. Εντός του γ’ τριμήνου η προκήρυξη του διαγωνισμού.
Η Εγνατία Οδός διέρχεται από τις εκλογικές περιφέρειες και τις ιδιαίτερες πατρίδες δεκάδων βουλευτών, αρκετών υπουργών, και λοιπών πολιτικών παραγόντων με αποτέλεσμα να δυσκολεύει η προσπάθεια παραχώρησης που έχει ξεκινήσει εδώ και χρόνια το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ).

Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι θέμα ημερών η έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) για τον τρόπο επιβολής των διοδίων. Θα προβλέπει πως μέχρι το 2016 στο σύνολο του οδικού άξονα θα εφαρμόζεται τεχνολογικό σύστημα το οποίο θα επιτρέπει πλήρως αναλογική τιμολόγηση, ώστε οι χρήστες να πληρώνουν ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύουν.

Προς το παρόν παραμένει άγνωστο πόσοι σταθμοί διοδίων θα δημιουργηθούν (σήμερα λειτουργούν επτά). Είναι, πάντως, σίγουρο πως θα τοποθετηθούν διόδια στους τρεις σημαντικότερους κάθετους άξονες (Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας, Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι) οι οποίοι θα παραχωρηθούν στους ιδιώτες.

Για τη χρέωση των τελών, θα εφαρμοστεί η ίδια τιμολογιακή πολιτική που υπάρχει και στις σημερινές συμβάσεις παράχωρησης των οδικών αξόνων (0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο, χωρίς ΦΠΑ και πληθωριστική αναπροσαρμογή με ανώτατο πλαφόν τα 0,06 ευρώ ανά χιλιόμετρο). Το αρχικό σχέδιο, το οποίο υποτίθεται πως ανατρέπει η απόφαση για τεχνολογικό σύστημα αναλογικών διοδίων προέβλεπε πως ο παραχωρησιούχος θα εκμεταλλεύονταν συνολικά 21 σταθμούς στην Εγνατία Οδό (15 στον κύριο άξονα και 6 στους κάθετους άξονες).

Οσο για το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού, που έχει αλλάξει ουκ ολίγες φορές μέχρι σήμερα, οι εργαζόμενοι της Εγνατία Οδός ΑΕ υποστήριζαν προχθές πως το ΤΑΙΠΕΔ βγάζει μέσα στο επόμενο δίμηνο την προκήρυξη. Στο υπουργείο Υποδομών έδιναν, όμως, διαφορετικές ημερομηνίες. Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου ο διαγωνισμός αναμένεται να προκηρυχθεί τον προσεχή Ιούλιο και σε κάθε περίπτωση εντός του τρίτου τριμήνου, με πρόβλεψη για παραχώρηση της εκμετάλλευσης για περίοδο μεταξύ 30 και 40 ετών.

Αγνωστη παραμένει και η πορεία της εκκρεμότητας που έχει το ΤΑΙΠΕΔ με την Τράπεζα Πειραιώς η οποία είχε παραχωρήσει δάνειο στην Εγνατία Οδό με αντάλλαγμα τα έσοδα από τα διόδια. Οι δύο πλευρές υποτίθεται πως εδώ και μήνες συμφωνούν, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν συμφωνήσει. Το μοντέλο που εξετάζεται η μετακύλιση του δανείου της Πειραιώς στον παραχωρησιούχο ο οποίος θα αναλάβει να το αποπληρώνει. Σύμφωνα με πληροφορίες, παράγοντες που εμπλέκονται στην υπόθεση εκφράζουν αντιρρήσεις χωρίς μέχρι σήμερα να έχει επέλθει συμβιβασμός.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατία Οδός ΑΕ (ΣΕΤΕΟ) επιμένει, πάντως, να υποστηρίζει πως το δημόσιο θα ζημιωθεί από την παραχώρηση. Προχθές εξέδωσε νέα ανακοίνωση στην οποία υποστηρίζει πως «οι εργαζόμενοι στην «ΕΓΝΑΤΊΑ ΟΔΟΣ Α.Ε», αντιτασσόμαστε στην παραχώρηση ενός σημαντικού περιουσιακού στοιχείου του ελληνικού λαού, με κάθε νόμιμο συνδικαλιστικό και νομικό μέσο, όχι για λόγους ιδεοληψίας ή ιδίου συμφέροντος, αλλά γιατί πιστεύουμε ακράδαντα ότι, ιδιαίτερα με τους όρους που διαμορφώνονται σήμερα, θα πρόκειται πραγματικά για εκποίηση δημόσιας περιουσίας σε τιμή ευκαιρίας».


euro2day


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου