Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Κατοχύρωση άσκησης επαγγέλματος αδειούχων υδραυλικών ζητά το ΕΒΕ ΚΟΖΑΝΗΣ από τους αρμόδιους Υπουργούς


Επιστολή απέστειλε η Διοίκηση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Κοζάνης στην Υπουργό Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας κα Άννα Διαμαντοπούλου και στον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Σωκράτη Ξυνίδη, με κοινοποίηση στους βουλευτές της Π.Ε. Κοζάνης, στον Περιφερειάρχη κ. Δακή, τον Αντιπεριφερειάρχη Κοζάνης κ. Σόκουτη,
αλλά και στην Ομοσπονδία Επαγγελματο-βιοτεχνών και στον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Υδραυλικών, μετά από επαφές που είχε με τον Πρόεδρο και το Δ.Ε του Συνδέσμου Αδειούχων Υδραυλικών Θερμικών και κλιματιστικών έργων της Π.Ε. Κοζάνης, με θέμα την προώθηση της επίλυσης των σοβαρών προβλημάτων βιωσιμότητας που αντιμετωπίζει ο κλάδος των Αδειούχων Υδραυλικών.

Συγκεκριμένα, η επιστολή έχει ως εξής:

«Αξιότιμοι κα και κ. Υπουργέ, σας γνωστοποιούμε την επιθυμία των μελών-επαγγελματιών υδραυλικών μας να σάς θέσουνε σημαντικά ερωτήματα, αλλά και μείζονες επισημάνσεις που αφορούν το παρόν και το μέλλον, τόσο της εύρυθμης και νομίμως κατοχυρωμένης άσκησης του επαγγέλματός τους, όσο και του συνδικαλιστικού κινήματος των επαγγελματιών υδραυλικών, τα οποία βρίσκουν απόλυτα σύμφωνη τη Διοίκηση του Επιμελητηρίου Κοζάνης.

Για την κατανόηση αυτών σας παραθέτουμε τα παρακάτω:

Ο κλάδος, απ’ το καλοκαίρι του 2010 έως και σήμερα, βρίσκεται σε ένα διαρκές στάδιο αναθεώρησης, το οποίο απειλεί να καταργήσει βασικά, θεμελιώδη και θεσμοθετημένα δικαιώματα που κατακτήθηκαν κατόπιν διαρκών αγώνων και πολυετούς εργασίας ιστορικών στελεχών του.

Μέχρι το 1991, το επάγγελμα του υδραυλικού δεν είχε θεσμοθετηθεί. Συνέπεια αυτού ήταν οι κακές και αμφιβόλου ποιότητας εγκαταστάσεις, καθώς και η ανάληψη υδραυλικών εργασιών από φυσικά πρόσωπα που δεν κατείχαν την απαραίτητη εμπειρία και τεχνογνωσία.

Με την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος, 38/1991, προβλέφθηκε διάταξη που, μέχρι και σήμερα, ορίζει και επεξηγεί την αναγκαιότητα της κατάθεσης της υπεύθυνης δήλωσης του αδειούχου υδραυλικού αποδεδειγμένα στα κατά τόπους σωματεία υδραυλικών. Αυτή η διαδικασία εφαρμόζεται με συνέπεια, κατόπιν επίδειξης της άδειας του υδραυλικού.

Η υπεύθυνη δήλωση συντάσσεται και υπογράφεται από τον αδειούχο υδραυλικό. Αναλαμβάνει, δηλαδή, απολύτως την ευθύνη που απορρέει από τη νομοθεσία (Π.Δ. 38/1991) και δηλώνει υπεύθυνα ότι στις εγκαταστάσεις που εκτέλεσε χρησιμοποίησε υλικά που φέρουν προδιαγραφές (ISO, DIN κλπ), εφάρμοσε και τήρησε τις τεχνικές οδηγίες του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας (ΤΟΤΕΕ).

Τα σωματεία από την πλευρά τους ελέγχουν όλα τα αναγραφόμενα στοιχεία της υπεύθυνης δήλωσης . Δηλαδή, αν όντως ο αδειούχος τεχνίτης ή εγκαταστάτης υδραυλικός κατέχει την εκ του νόμου απαιτούμενη άδεια και αν αυτή έχει λήξει ή όχι. Έχει διαπιστωθεί ότι με το πέρασμα του χρόνου η διαδικασία αυτή συμβάλλει τα μέγιστα προς όφελος των καταναλωτών και, σε περίπτωση ζημιάς (διαρροή κλπ) ή ατυχήματος ( διαρροή εύφλεκτων καυσίμων με κίνδυνο έκρηξης), μπορεί ο καταναλωτής πολύ εύκολα να μάθει τα στοιχεία του υδραυλικού, που εκτέλεσε τις εγκαταστάσεις. Αυτό είναι εφικτό διότι, όπως προαναφέραμε, μετά την αποπεράτωση του έργου, υποχρεωτικά και πρώτα απ’ όλα πρέπει να κατατεθεί η υπεύθυνη δήλωση στο οικείο επαγγελματικό σωματείο προκειμένου στη συνέχεια το κτίριο–οίκημα να συνδεθεί με τα δίκτυα κοινής ωφέλειας. Ακριβές αντίγραφο της “θεωρημένης” δήλωσης παραδίδεται στον ιδιοκτήτη και στην οικεία πολεοδομική υπηρεσία. Έτσι, με ασφάλεια γίνεται η σύνδεση με τα δίκτυα.

Με τη διαδικασία της αυτοπρόσωπης κατάθεσης της δήλωσης του αδειούχου συναδέλφου υδραυλικού στο οικείο επαγγελματικό σωματείο δεν υφίσταται καμία επιβάρυνση στο καταναλωτικό κοινό, διότι, τόσο οι διοικήσεις της Ομοσπονδίας, όσο και των σωματείων έχουν εκδώσει και τηρούν πιστά σειρά αποφάσεων που έχουν εγκριθεί από τις Συνελεύσεις της Ομοσπονδίας και αναφέρουν ότι: « Η κατάθεση της υπεύθυνης δήλωσης του αδειούχου υδραυλικού αποτελεί υποχρέωση του ίδιου και όχι των καταναλωτών».

Γι’ αυτή την απόφαση έχει δοθεί αγώνας πολλών ετών και τηρείται απαρέγκλιτα. Επισημαίνουμε ότι ο αδειούχος υδραυλικός δεν είναι απαραίτητο να είναι μέλος του σωματείου για να λάβει αριθμό πρωτοκόλλου από αυτό.

Σας γνωρίζουμε ότι όλοι οι φορείς, που βοήθησαν τότε στη σύνταξη του 38 Προεδρικού Διατάγματος, ενέκριναν το 1991 και συνυπέγραψαν την προαναφερθείσα διαδικασία για την υπεύθυνη δήλωση. Οι φορείς αυτοί ήταν : Υπουργεία Βιομηχανίας Δημοσίων Έργων & Παιδείας, Τ.Ε.Ε, ΟΑΕΔ, Σύλλογοι Μηχανολόγων και ΟΒΥΕ.

Όπως ευκόλως, λοιπόν, διαπιστώνετε, δεν επρόκειτο για κάποιο συντεχνιακό όφελος, αλλά για τη συναπόφαση και τη συγκατάθεση όλων των εμπλεκομένων φορέων που επιθυμούσαν και συναισθάνονταν την ανάγκη για την κατοχύρωση του επαγγέλματος και, ταυτόχρονα, την κατοχύρωση και την προστασία του δημοσίου συμφέροντος.

Τα σωματεία, από το 1991 έως σήμερα, κατόπιν των δύο τροποποιήσεων του Π.Δ. 38/91 με τα 48/95 & 55/2000 Διατάγματα, διαθέτουν άρτιο και συγκροτημένο μηχανισμό με στοιχεία για κάθε υδραυλικό που έχει δηλώσει και καταθέσει ενυπόγραφα τις εργασίες που εκτέλεσε. Αντίθετα, οι περιφέρειες και οι διευθύνσεις βιομηχανιών, δε διαθέτουν την εμπειρία και, φυσικά, ούτε την οργάνωση για να προχωρούν στις αναγκαίες διαδικασίες που προαναφέραμε. Τόσο οι διευθύνσεις των περιφερειών, αρκετές εκ των οποίων, μέχρι και σήμερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, υπολειτουργούν ή είναι αστέγαστες, όσο και τα παραρτήματα των διευθύνσεων, θεωρούμε ότι δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στα παραπάνω με συνέπεια, αντί να απλουστευθούν οι διαδικασίες, να γίνουν πολυπλοκότερες.

Είμαστε πεπεισμένοι, ότι με την κατάργηση της κατάθεσης της δήλωσης στα σωματεία, θα ανακύψουν σοβαρότατα προβλήματα. Ως εκ τούτων, τίθενται αυτομάτως σειρά σοβαρών ερωτημάτων που το αρμόδιο Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και η Γ.Γ.Β (Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας) καλείται να απαντήσει υπεύθυνα και τεκμηριωμένα.

Τα Ερωτήματα αυτά είναι

1. Διαθέτουν οι περιφέρειες ηλεκτρονικό μητρώο τεχνιτών υδραυλικών; Αν ναι, έχουν δημιουργήσει βάση δεδομένων με όλους του αδειούχους υδραυλικούς;
2. Διαθέτει η Γ.Γ.Β ενιαίο μητρώο τεχνιτών, όπως ορίζεται από τον Ν. 3982/2011, άρθρο 9; Διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία (αριθμό έργων, απασχολούντες σε αυτά, αρ. ημερομισθίων αδειούχων) προκειμένου να βεβαιώνει προϋπηρεσίες για επέκταση άδειας;
3. Το ήδη επιβαρυμένο και «αγκυλωμένο» δημόσιο θα μπορέσει να διατελέσει με την ίδια επιμέλεια το σοβαρό ρόλο των σωματείων;
4. Η ηλεκτρονική υποβολή της υπεύθυνης δήλωσης χωρίς υπογραφή, (η οποία δε χρειάζεται σύμφωνα με όσα μάς ανέφερε υπάλληλος της Γ.Γ.Β σε συνάντηση μας, 7/3/2012), είναι διαδικασία που συμβάλλει υπέρ της διαφάνειας και της δημόσιας ασφάλειας;
5. Πώς και ποιος θα γνωρίζει με βεβαιότητα απ’ τις δημόσιες αυτές υπηρεσίες τα στοιχεία αυτού που κατέθεσε τη δήλωση και, κυρίως, αν έχει άδεια κι αν πληροί τα απαραίτητα προσόντα.
6. Σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος, ιδιαίτερα στο τομέα των εσωτερικών εγκαταστάσεων καυσίμων αερίων, μπορεί να μας ενημερώσει το αρμόδιο

Υπουργείο ποιος θα αναλαμβάνει την ευθύνη; Αφού η υπογραφή του καταθέτη και δηλούντος, δεν είναι αναγκαία σύμφωνα με στελέχη της Γ.Γ.Β. Αναφορά που έχει καταγραφεί κατά τη διάρκεια της συνάντησής μας, 7/3 και αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία, να συντάσσεται υπεύθυνη δήλωση χωρίς να υπογράφεται.

Επίσης, προκειμένου να κατανοηθεί το δίκαιο αίτημα του κλάδου και να δοθεί τεκμηριωμένη απάντηση, επισημαίνουμε:

Πριν την έκδοση του 3982/2011, εκδόθηκε υπουργική απόφαση ΦΕΚ 844 Β /16-5-2011 η οποία εκσυγχρόνισε το παλιό πιστοποιητικό των ηλεκτρολόγων και το αντικατέστησε με νέα υπεύθυνη δήλωση, που στο τέλος της αναγράφει: « Θεωρήθηκε για το γνήσιο της υπογραφής» (άρθρο 2 παρ. 2 Ν. 4483/65, όπως ισχύει). Προσέξτε, όχι αποστέλλεται ή κοινοποιείται, αλλά αντίθετα, θεωρείται.(4483/65 αρ.2 παρ. 2, περί ηλεκτρ/κών εγκαταστάσεων). Στη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση, δε γίνεται αναφορά για θεώρηση της δήλωσης στα σωματεία των ηλεκτρολόγων, όπως δε γίνεται και στο Ν. 3982/2011. Όμως, συνεχίζει να ισχύει ο Ν. 4483/65, γεγονός που επιβεβαιώνεται από το άρθρο 16 του 3982 το οποίο αναφέρει : «Με την έκδοση των προεδρικών διαταγμάτων που αναφέρονται στην παρ. 4 του άρθρου 4 και στην παρ. 3 του άρθρου 13 καταργούνται τα προεδρικά διατάγματα και οι υπουργικές αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατά εξουσιοδότηση του ν. 6422/1934 ή άλλου νόμου». Δηλαδή, καταργούνται απλώς οι Υπουργικές Αποφάσεις και τα Διατάγματα που έχουν εκδοθεί, όχι όμως και οι νόμοι. Αφήνοντας, έτσι, « παραθυράκι» για τη διατήρηση των διατάξεων του Ν. 4483/65 περί ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων.

Συγκεκριμένα, συνεχίζει να ισχύει το άρθρο 2 παρ. 2 του νόμου 4483/65, το οποίο αναφέρει : «Η ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση, πλην των διπλωματούχων μηχανικών, συνοδευομένη από λεπτομερές σχέδιο εγκατάστασης, στο υπόμνημα του οποίου αναγράφονται τα από τους ισχύοντες κανονισμούς και εγκυκλίους διαταγές του Υπουργείου Βιομηχανίας, Ενέργειας και Τεχνολογίας καθοριζόμενα συμπληρωματικά στοιχεία, θεωρείται για το γνήσιο της υπογραφής του ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη, την ειδικότητα και κατηγορία της άδειάς του και τη χρονική ισχύ της αυθημερόν από το οικείο επαγγελματικό σωματείο».

Τέλος, όπως δηλώνουν οι υδραυλικοί, σας επισημαίνουμε ότι οι αδειούχοι υδραυλικοί,:

Υπογράφουν για τη χρησιμοποίηση πιστοποιημένων υλικών και ταυτοχρόνως εκδίδουν βιβλία που καταχωρούνται μόνο υλικά με προδιαγραφές.

Διασφαλίζουν απόλυτα το δημόσιο συμφέρον, ασφαλίζοντας κάθε υπεύθυνη δήλωση εφόσον κατατεθεί αποδεδειγμένα στο σωματείο τους για 5 έτη για τυχόν ζημιές που θα προκύψουν σε συνεργασία με τη μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία της Ελλάδας.

Τα ερωτήματα λοιπόν είναι ξεκάθαρα :

Δικαιούνται να συνεχίσουν όλες αυτές τις αναγκαίες διαδικασίες που θέσπισε η ισχύουσα νομοθεσία;

Είναι αξιόποινη πράξη το συνεχές ενδιαφέρον τους για διαφανείς κανόνες και υπεράσπιση της δημόσιας ασφάλειας;

Οι νόμιμοι και συνεπείς τελικά σε αυτήν τη χώρα πρέπει να μείνουν στο περιθώριο;

Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί, πριν υπογράψετε τη νέα ρύθμιση του νέου Προεδρικού Διατάγματος περί κοινοποίησης της Υπεύθυνης Δήλωσης του αδειούχου υδραυλικού, σας παρακαλούμε όπως λάβετε σοβαρά υπόψη σας τα παραπάνω.

Μην καταργήσετε τον ουσιαστικό έλεγχο των υδραυλικών εγκαταστάσεων που κάνουν εδώ και χρόνια τα σωματεία υδραυλικών.

Μην νομιμοποιήσετε έμμεσα τους παράνομους – θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο το Δημόσιο συμφέρον.

Μη γίνουν ιδιαίτερα οι εγκαταστάσεις καυσίμων αερίων προπύργιο των ανειδίκευτων. Κρούουμε τον κώδωνα του κινδύνου:


Τα καύσιμα αέρια κατά το παρελθόν έχουν προκαλέσει ακόμη και θάνατο.»


ΑΠΟ ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΟΖΑΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου