Πολύ ισχυρά εργαλεία προκειμένου να αναζητήσουν και να προσελκύσουν στελέχη οι ελληνικές επιχειρήσεις αλλά και να προωθήσουν τον «εαυτό» τους ως έναν χώρο εργασίας με καλές συνθήκες αναδεικνύονται τα social media, και ιδιαίτερα το LinkedIn, σύμφωνα με τα συμπεράσματα πρόσφατης έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε 106 εταιρείες.
Η έρευνα που παρουσιάστηκε από την αναπληρώτρια καθηγήτρια του Alba, δρ. Όλγα Επιτροπάκη (τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιοποιήθηκαν σε πρόσφατη εκδήλωση με τίτλο “Οι επιπτώσεις των social media στις πρακτικές HR» που διοργάνωση ο Σύνδεσμος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας - ΣΔΑΔΕ) δίνουν επίσης δύο πολύ ενδιαφέροντα -αντικρουόμενα σε ένα βαθμό- συμπεράσματα. Ειδικότερα, οι ελληνικές επιχειρήσεις σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό θέλουν τα στελέχη τους να γνωρίζουν από social media, ωστόσο οι μισές μπλοκάρουν την πρόσβαση σε αυτά.
Συνοπτικά, τα πιο σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας είναι:
- 89% των εταιρειών του δείγματος μας δηλώνουν ότι κάνουν κάποια χρήση των social media.
- Η πλειοψηφία (43%) ξεκίνησαν να τα χρησιμοποιούν πιο ενεργά τα τελευταία 2 χρόνια.
- Πρώτο σε χρήση το LinkedIn και ακολουθούν το facebook, τα εταιρικά blogs, το YouTube, το Twitter και το Yammer ενώ εξαιρετικά περιορισμένη είναι η χρήση μέσων όπως το Pinterest και το Instagram.
- 46% των εταιρειών έχουν εντάξει τη γνώση των social media στα κριτήρια επιλογής junior στελεχών στη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού.
- 75% των εταιρειών θεωρούν ότι η χρήση των social media θα είναι σημαντική για το μέλλον της ΔΑΔ. Ως σημαντικότερα οφέλη τονίζουν την προσέλκυση ταλέντου (68%), το ξεκάθαρο employer brand (64%), την καλύτερη εσωτερική επικοινωνία (51%), την ενίσχυση του στρατηγικού ρόλου της ΔΑΔ (45%) και το αίσθημα υπερηφάνειας εργαζομένων (45%).
- Όμως ως σημαντικότερα εμπόδια εντοπίζονται: η έλλειψη σχετικών γνώσεων (60%), η καχυποψία της ανώτατης διοίκησης (π.χ. φόβος δημόσιας έκθεσης της εταιρείας, χάσιμο χρόνου και μείωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων) (55%) και εμπόδια νομικής φύσεως (50%).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 106 επιχειρήσεις, εκ των οποίων το 59% ήταν πολυεθνικές, το 44% δραστηριοποιούνται στο χώρο των υπηρεσιών, το 17% στη βιομηχανία και το 24,5% στο εμπόριο.
deasy.gr
Η έρευνα που παρουσιάστηκε από την αναπληρώτρια καθηγήτρια του Alba, δρ. Όλγα Επιτροπάκη (τα αποτελέσματα της οποίας δημοσιοποιήθηκαν σε πρόσφατη εκδήλωση με τίτλο “Οι επιπτώσεις των social media στις πρακτικές HR» που διοργάνωση ο Σύνδεσμος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδας - ΣΔΑΔΕ) δίνουν επίσης δύο πολύ ενδιαφέροντα -αντικρουόμενα σε ένα βαθμό- συμπεράσματα. Ειδικότερα, οι ελληνικές επιχειρήσεις σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό θέλουν τα στελέχη τους να γνωρίζουν από social media, ωστόσο οι μισές μπλοκάρουν την πρόσβαση σε αυτά.
Συνοπτικά, τα πιο σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας είναι:
- 89% των εταιρειών του δείγματος μας δηλώνουν ότι κάνουν κάποια χρήση των social media.
- Η πλειοψηφία (43%) ξεκίνησαν να τα χρησιμοποιούν πιο ενεργά τα τελευταία 2 χρόνια.
- Πρώτο σε χρήση το LinkedIn και ακολουθούν το facebook, τα εταιρικά blogs, το YouTube, το Twitter και το Yammer ενώ εξαιρετικά περιορισμένη είναι η χρήση μέσων όπως το Pinterest και το Instagram.
- Πρώτα στη χρήση των social media έρχονται τα τμήματα Marketing (53%) ενώ τα τμήματα HR έρχονται δεύτερα με ικανοποιητικά ποσοστά χρήσης (34%).
- Όμως 48% των εταιρειών δήλωσαν ότι εξακολουθούν να μπλοκάρουν την πρόσβαση των εργαζομένων τους στα social media.
- Σημαντικότεροι στόχοι χρήσης από τη ΔΑΔ είναι: (α) Η αναζήτηση και προσέλκυση στελεχών (κυρίως μέσω LinkedIn), (β) η προώθηση του employer brand της εταιρείας (μέσω κυρίως LinkedIn & Facebook καθώς και YouTube & Twitter) και (γ) η διασταύρωση πληροφοριών του βιογραφικού υποψηφίου (μέσω LinkedIn & Facebook)
- 75% των εταιρειών θεωρούν ότι η χρήση των social media θα είναι σημαντική για το μέλλον της ΔΑΔ. Ως σημαντικότερα οφέλη τονίζουν την προσέλκυση ταλέντου (68%), το ξεκάθαρο employer brand (64%), την καλύτερη εσωτερική επικοινωνία (51%), την ενίσχυση του στρατηγικού ρόλου της ΔΑΔ (45%) και το αίσθημα υπερηφάνειας εργαζομένων (45%).
- Όμως ως σημαντικότερα εμπόδια εντοπίζονται: η έλλειψη σχετικών γνώσεων (60%), η καχυποψία της ανώτατης διοίκησης (π.χ. φόβος δημόσιας έκθεσης της εταιρείας, χάσιμο χρόνου και μείωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων) (55%) και εμπόδια νομικής φύσεως (50%).
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 106 επιχειρήσεις, εκ των οποίων το 59% ήταν πολυεθνικές, το 44% δραστηριοποιούνται στο χώρο των υπηρεσιών, το 17% στη βιομηχανία και το 24,5% στο εμπόριο.
deasy.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου