Tο νέο σύστημα, φέρνει τα πάνω – κάτω στην προσπάθεια των υποψηφίων να εισαχθούν σε τμήματα των πανεπιστημίων καθώς κρύβει πολλές παγίδες και έχει «θολά» σημεία που χρίζουν διευκρινήσεων.
Ο υπουργός Παιδείας ο οποίος για κάποιο διάστημα είχε αρχίσει να διακινεί το αφήγημα της ελεύθερης πρόσβασης , τελικά με αυτό που κάνει είναι να δίνει τη δυνατότητα μόνο σε μία ομάδα μαθητών να εισάγεται – σε σχολές που μέχρι στιγμής βρισκόντουσαν στα… αζήτητα – με το απολυτήριο και αφού προηγουμένως έχει διαγωνιστεί σε περιφερειακές εξετάσεις.
Αυτό που κάνεις δεν μπορεί να απαντήσει επί του παρόντος είναι πόσοι τελικά θα είναι αυτοί οι μαθητές που θα μπορέσουν να περάσουν το κατώφλι κάποιου τμήματος με μοναδικό «διαβατήριο» το απολυτήριο.
Μία από τις παγίδες πάντως για την εισαγωγή σε αυτά τα τμήματα είναι ότι όσοι εισαχθούν θα χάνουν το δικαίωμα να πάρουν μετεγγραφή σε τμήματα που εδρεύουν κοντά στον τόπο κατοικίας τους, ανεξάρτητα από το αν πληρούν τις προϋποθέσεις που έχει θέσει το υπουργείο Παιδείας.
Ο «γρίφος» με το απολυτήριο και τις πανελλαδικές
Κατά τα λοιπά, επί του παρόντος για την πρώτη χρονιά εφαρμογής του νέου συστήματος πρόσβασης, το υπουργείο Παιδείας ξεκαθαρίζει ότι για όσους συμμετάσχουν στις πανελλαδικές ότι δεν θα προσμετράται ο βαθμός του απολυτηρίου.Ωστόσο σε επόμενα έτη, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το υπουργείο, ο βαθμός του απολυτηρίου θα συνυπολογίζεται και στη διαμόρφωση του βαθμού πρόσβασης των πανελλαδικών, άγνωστο σε ποιο ποσοστό και αν θα αλλάζει από χρονιά σε χρονιά.
Με λίγα λόγια το νέο σύστημα πρόσβασης στα τμήματα της ανώτατης εκπαίδευσης, μπορεί να διαφοροποιείται χρόνο με το χρόνο, τουλάχιστον όσο αφορά στη «συμμετοχή» του βαθμού του απολυτηρίου.
Οι κυριότερες αλλαγές του νέου συστήματος
-Οι ομάδες προσανατολισμού γίνονται από τρεις τέσσερις ενώ αντίστοιχος θα είναι και ο αριθμός των επιστημονικών πεδίων.-Οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να εισαχθούν στα λεγόμενα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης (ΤΕΠ) , θα μπορούν να το επιτυγχάνουν υπό προϋποθέσεις μόνο με το απολυτήριο λυκείου και αφού έχουν συγκεντρώσει μέσο όρο 9,5.
– Αναφορικά με τα Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης, δεν θα είναι προκαθορισμένα αλλά θα καθορίζονται βάσει της πρώτης δήλωσης προτίμησης που θα καταθέτουν οι μαθητές τον Οκτώβριο κάθε έτους και η οποία δεν θα είναι δεσμευτική. Από αυτή τη δήλωση, στην οποία τα τμήματα που θα δηλώνονται από κάθε μαθητή δεν θα ξεπερνούν τα δέκα, θα βγαίνει μία πρώτη λίστα σχολών στις οποίες θα μπορούν να εισαχθούν μαθητές χωρίς τη… βάσανο των πανελλαδικών.
– Αν αλλάξει γνώμη ο μαθητής, θα μπορεί να διαγωνιστεί στις πανελλαδικές.
-Οσο αφορά στα υπόλοιπα τμήματα, οι υποψήφιοι θα συμμετάσχουν κανονικά στη διαδικασία των πανελλαδικών .
Οι «παγίδες»
Αμέσως μετά την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, αναφέρει το υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές θα ενημερώνονται για το ποιες από τις προτιμήσεις τους θα αντιστοιχούν σε τμήματα ελεύθερης πρόσβασης και ποιες σε τμήματα πρόσβασης μόνο μέσω πανελλαδικών.Εδώ αρχίζουν και περιπλέκονται τα πράγματα, καθώς το υπουργείο αναφέρει ότι από το σύνολο των δηλώσεων, θα προκύψουν αυτές στις οποίες συμπεριλαμβάνεται ένα τουλάχιστον τμήμα ελεύθερης πρόσβασης και αυτές στις οποίες όλα τα τμήματα θα είναι μέσω πανελλαδικών.
Πότε θα επιβεβαιώνεται η δήλωση
Μετά τη λήξη του 1ου τετραμήνου, οι μαθητές της κατηγορίας τμημάτων ελεύθερης πρόσβασης θα επιβεβαιώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές ή αν προτιμούν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που συμπεριέλαβαν στην Α΄ δήλωση. Η επιβεβαίωση θα είναι οριστική και δεσμευτική.Για τους συγκεκριμένους μαθητές ανοίγονται δύο δρόμοι:
– Ο πρώτος είναι να επιλέξουν την εισαγωγή σε ΑΕΙ μέσω πανελλαδικών, χάνοντας το δικαίωμα πρόσβασης σε κάποιο από τα ΤΕΠ που είχαν δηλώσει ή
– Να επιλέξουν ένα από τα ΤΕΠ που είχαν συμπεριλάβει στην Α΄ δήλωση οπότε θα εισάγονται στο τμήμα αυτό με μοναδική προϋπόθεση την λήψη του απολυτηρίου . Αυτό που θα πρέπει να προσέξουν οι μαθητές που θα επιλέξουν αυτό το… δρόμο είναι ότι ακόμη και να εισαχθούν σε κάποιο τμήμα χωρίς εξετάσεις, θα πρέπει να διαγωνιστούν πανελλαδικά σε ειδικό μάθημα αν αυτό προβλέπεται.
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου