Πέμπτη 8 Μαρτίου 2018

Η Κοζάνη αλλάζει: Η πρόταση του Μετσόβιου για λιγότερα αυτοκίνητα και βελτίωση του κυκλοφοριακού

ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΟΙ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

– Λιγότερα Ι.Χ., περισσότερα ΜΜΜ, προστασία του ιστορικού κέντρου, περπάτημα, ποδήλατο, περιφερειακός δρόμος και άλλες προτάσεις!


από τον Πρωϊνό Λόγο

Υπό διαβούλευση θα τεθεί η πρόταση της μελετητικής ομάδας του Εθνικού  Μετσόβιου Πολυτεχνείου για το  Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας Δήμου Κοζάνης, που σχεδιάζει να αλλάξει άρδην το κυκλοφοριακό της πόλης, σχεδιάζοντας μια Κοζάνη με λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο, προστασία του ιστορικού κέντρου περισσότερη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς, περιφερειακό δρόμο, περισσότερο περπάτημα και ποδήλατο, αναπλάσεις πλατειών και περισσότερο πράσινο.

Ειδικότερα, όπως τόνισε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος Κώστας Δεσποτίδης στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου που πραγματοποιήθηκε το πρωί της Πέμπτης στο δημαρχείο,  πρόκειται για τη μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που διαμορφώθηκε σε συνεργασία με την ομάδα του εργαστηρίου του Μετσόβειου Πολυτεχνείου, σε μια πρώτη φάση άτυπης διαβούλευσης των προτάσεων της ομάδας . Προηγήθηκε η διερεύνηση εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα και η ανάλυση των στοιχείων της πόλης. Ο σχεδιασμός συνδέεται με το σχέδιο βιώσιμης αστικής ανάπλασης και με το γενικό πολεοδομικό σχέδιο και μετά τις διαβουλεύσεις, το σχέδιο σχεδιάζεται να πάρει μορφή, τόνισε ο κ. Δεσποτίδης . Στόχος του δήμου είναι να βελτιωθεί η προσβασιμότητα και η πόλη να λειτουργεί υπέρ του πεζού και του πολίτη, τόνισε ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Όπως τόνισε ο Θάνος Βλαστός επικεφαλής ομάδας καθηγητής στο Μετσόβειο Πολυτεχνείο, Συγκοινωνιολόγος – Πολεοδόμος, η έρευνα εντάσσεται σε μια μεγάλη εκστρατεία που ξεκινάει τώρα και η Κοζάνη προηγείται των άλλων ελληνικών πόλεων, αφορώντας 170 ελληνικές πόλεις, που χρηματοδοτούνται για να εκπονήσουν στρατηγικές βελτίωσης στο δρόμο, τη λειτουργία των πόλεων με λιγότερα προβλήματα, κορεσμού, ρύπανσης, θορύβου, δίνοντας περισσότερο χώρο στον πεζό ώστε να πάψει η μη δημοκρατική κατάσταση εκτοπισμού κατηγοριών πληθυσμού από το δρόμο (άτομα με αναπηρία, καρότσια, ποδηλάτες κ.α.).


Περιφερειακός δρόμος, λιγότερα αυτοκίνητα στο κέντρο

Με τελικό ζητούμενο πως θα έρθουν περισσότεροι επισκέπτες και επενδύσεις στην πόλη και πως η Κοζάνη θα κρατήσει τους κατοίκους της, η Κοζάνη δεν πάει καλά , τόνισε ο κ. Βλαστός, λέγοντας πως στόχος είναι να βελτιωθεί αυτή η κατάσταση! Ο σχεδιασμός στην Κοζάνη ακολουθεί καλά παραδείγματα ευρωπαϊκών πόλεων, βάζοντας ευρωπαϊκές πινελιές στην πόλη, με στόχο να αλλάξουν πολλά: Σχεδιάζεται ένας περιφερειακός δρόμος, κάτι που συζητιέται πολύ καιρό στην πόλη, επιτρέποντας στα αυτοκίνητα να μη διέρχονται διαμπερώς στην πόλη. Επίσης, σχεδιάζονται δρόμοι με φαρδύτερα πεζοδρόμια, με περισσότερο πράσινο , πλατείες (η πρώτη που θα υλοποιηθεί είναι η Λασσάνη που διαστέλλεται και ενσωματώνει τους περιμετρικους δρόμους), συνδέσεις χώρων όπως το πάρκο στα τρένα που θα συνδεθεί με το κέντρο της πόλης μέσω της ανάπλασης των οδών Ολύμπου και Αριστοτέλους. Επίσης, αφορά την προστασία του ιστορικού κέντρου , ώστε να αποφορτιστεί από το αυτοκίνητο. Να πέσουν οι ταχύτητες των αυτοκινήτων, στις γειτονιές το όριο ταχύτητας να είναι στα 30 χιλιόμετρα, να χρησιμοποιείται το όχημα όταν πραγματικά χρειάζεται. Περισσότερο περπάτημα, ποδήλατο και ώθηση στη δημόσια συγκοινωνία! «Αύριο η Κοζάνη θα έχει μια πολύ διαφορετική δημόσια συγκοινωνία, δίνοντας τη δυνατότητα στον κόσμο να μην είναι εξαρτημένος από το αυτοκίνητο», τόνισε ο ίδιος, λέγοντας πως στόχος είναι να αποφορτιστεί η πόλη από το αυτοκίνητο. Επίσης, μελετάται πλακόστρωση  της οδού Παύλου Μελά, ώστε να κινούνται περισσότερο εκεί τα μέσα μαζικής μεταφοράς και να μειωθεί η ταχύτητα ώστε να περπατάει πιο άνετα ο πεζός. Αυτό θα είναι μεγάλο στοίχημα, μιας και η Παύλου Μελά κόβει το κέντρο στα δύο και θα μελετηθούν εναλλακτικές διαδρομές, ωστόσο αυτό το κομμάτι μένει να συζητηθεί εκτενώς, γιατί επιθυμία του δήμου είναι να μην περνούν αυτοκίνητα, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει αύριο το πρωί. Στόχος είναι σε πρώτη φάση να αλλάξει η αισθητική της, να πέσουν οι ταχύτητες, αλλά μένει να μελετηθεί αν θα γίνει μονόδρομος ή αν ενδεχομένως θα γίνει κάτι άλλο. Ένα ακόμη στοίχημα θα είναι και το τι θα γίνει με τη στάθμευση στο κέντρο, με τον δήμο να μελετάει ήδη εναλλακτικές, όπως να καλυφθούν οι υφιστάμενοι χώροι στάθμευσης που είναι άδειοι.

Στόχος είναι οι δρόμοι να ξεμπλοκάρουν από την κίνηση και τη κυκλοφορία, να μειωθούν οι ταχύτητες και να κινούνται περισσότερο και πιο εύκολα τα ποδήλατα. «Στόχος είναι να πάμε σε μια Κοζάνη που έχει λιγότερο αυτοκίνητο στη γειτονιά και το κέντρο» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βλαστός. Προσέθεσε , δε , πως στην Ευρώπη δεν γίνονται ποδηλατοδρόμοι ξεχωριστεί, αλλά τραβούν μια γραμμή στο δρόμο και οι υπόλοιποι σέβονται τα ποδήλατα. Στόχος είναι , παρόλα αυτά να αλλάξει η νοοτροπία, οι σχεδιασμοί και ασκηθούν πολιτικές νέες, τότε η Κοζάνη θα αλλάξει, τόνισε χαρακτηριστικά.
Το σχέδιο θα μπει μπρος σε σταδιακή εφαρμογή, θα μπει πρώτα σε διαβούλευση και μετά το Πάσχα  στόχος είναι να υπάρχει μελέτη μέχρι το τέλος καλοκαιριού και μετά σε στάδια θα αναζητηθούν χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά ταμεία που χρηματοδοτούν  τέτοιες δράσεις.

 





ακολουθεί το πλήρες κείμενο της διαβούλευσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου